sobota, 9 czerwca 2018

Jak stworzyć interakcję w programie Scratch?

W piątek 8 czerwca br. przystąpiliśmy do realizacji ostatniego scenariusza serii Technologii z klasą. Zadanie było ciekawe, jednak dla pierwszaków, którzy mieli mieć drugi raz styczność z aplikacją Scratch, bardzo trudne. Postanowiłam wykonać je wspólnie z całą klasą, a za tydzień dzieci spróbują wykonać je powtórnie pracując w zespołach. Po przypomnieniu sobie spotkań z mieszkańcami Planet, które odwiedził robot Kodeusz oraz po zapoznaniu się z przedostatnim listem uczniowie przystąpili do pracy. 
Początek był łatwy - dzieci szybko wyszukały rakietę oraz właściwe tło Kosmosu. Układając skrypt dla rakiety szukali możliwości wysłania komunikatu, aby rakieta zaczęła się poruszać. Jednak wkrótce odnaleźli właściwe bloczki uruchamiając duszka. Szukając wśród duszków kul postanowili, że po złapaniu 10 kul usłyszymy huk i rakieta szybko odpali. Pamiętali z aplikacji Scratch Junior, aby ukryć kule po ich dotknięciu. Podpowiedziałam im, że możemy do skryptu dołożyć polecenie: idź do losowe położenie. Uczniów zaskoczyło, że nie jest łatwo złapać ogniste kule!
Dzieci określiły, że zaprogramowanie rakiety dla robota było najtrudniejsze z dotychczasowych zadań, jednak spodobała się im taka gra. Po wysłuchaniu filmu pojawiły się propozycje, co chciałaby jeszcze zaprogramować i wynaleźć. Pytały też, czy w drugiej klasie będziemy dalej pomagać Kodeuszowi?

Udział w projekcie Technologie z klasą dobiegł końca. Moje początkowe obawy, czy uczniowie sobie poradzą, bardzo szybko zostały rozwiane. Zaciekawienie, intuicyjne podchodzenie do zadań i otwartość na nowe zadania sprzyjały przyswajaniu informacji i motywowały do szukania rozwiązań. Jestem bardzo dumna z moich uczniów, że tak świetnie poradzili sobie z zadaniami.

Dzieci otrzymały  kolejny dyplom za wspaniałą pracę.


1 komentarz:

  1. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń

Dot Day 2019

Sieci Intermetu