niedziela, 20 października 2019

Matematyka nie musi być nudna

Czy matematyka musi być nudna? 
O odpowiedź na to pytanie należy poprosić dzieci. W naszej klasie staramy się, aby uczniowie wykazywali się własną aktywnością, aby to, czego się uczą sprawiało im radość.
Jak uczyć się tabliczki mnożenia, równocześnie angażując wszystkie zmysły? Znaleźć taką formę, by nauka przychodziła łatwo i przyjemnie. Zaproponowałam dzieciom do wykonania własna tabliczkę mnożenia.
Każde dziecko miało za zadanie przygotować i przedstawić swój własny pomysł na naukę tej potrzebnej w życiu umiejętności w postaci matematycznego lapbook'a. 


Tak własnoręcznie przygotowaną pomoc mogą wykorzystywać do sprawdzania poprawności swoich obliczeń. Drugi sposób na szybką naukę to po prostu gra "klepak", która dzieci bardzo lubią. Wystarczą zapisane wyniki mnożenia lub dwie liczby, które należy pomnożyć, klapki na muchy i   już można grać :)

Grze towarzyszy skupienie i wysoka motywacja, jednak wszyscy uczą się też dokładności, bowiem zła odpowiedź to czasowe wykluczenie z gry.
Wykorzystujemy też do nauki tabliczki mnożenia klasyczne gry polegające na wyszukiwaniu i skreślaniu poznanych iloczynów. To gra na czas. Kto znajdzie więcej, wygrywa!


Inna ciekawa gra to adaptacja starej i znanej zabawy "w piekło i niebo" jednak z tabliczką mnożenia. Można grać na czas lub do momentu pierwszej pomyłki. Jednak, aby ją zauważyć, należy znać tabliczkę mnożenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu