Znacie już dzieła najbardziej rozpoznawalnych malarzy na świecie. Czy matematyka też może być obrazem?
Dowiedzieliście się, że obrazy muszą mieć proporcje. Często też wykonujemy rysunki, by sobie zobaczyć zadanie we własnej wyobraźni.
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Matematyczne drzewka
Dowiedzieliście się, że obrazy muszą mieć proporcje. Często też wykonujemy rysunki, by sobie zobaczyć zadanie we własnej wyobraźni.
Dlaczego rysowanie drzewek matematycznych pomaga?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Matematyczne drzewka
Cel: doskonalę liczenie
Na Co Be Zu:
- bezbłędnie wykonuję obliczenia zapisane na drzewkach,
- układam treść do działania pokazanego na drzewku,
- wykonuję zadania zgodnie z poleceniem.
Zaczynamy :)
1. Jak dobrze pamiętasz tabliczkę mnożenia? Czy umiesz podać prawidłowy wynik?
1. Jak dobrze pamiętasz tabliczkę mnożenia? Czy umiesz podać prawidłowy wynik?
2. W matematyce są takie drzewa, które utrwalają umiejętność liczenia w prawidłowej kolejności:
Działania wpisujemy na matematycznym drzewku wg kolejności wykonania- najpierw te, które trzeba policzyć na początku, potem następne. Znak działania dajemy między gałęziami drzewa.
Zobacz, jak wpisać działania do drzewka matematycznego do równania:
3. Przyjrzyj się działaniom matematycznym i odszukaj je na drzewkach:
4. Przeczytaj zadanie, zaznacz prawidłową odpowiedź i wykonaj obliczenie za pomocą drzewka matematycznego:
5. Rozwiąż zadanie i dopisz brakującą treść - ćwiczenia mat. -przyr. str.55
Zapisz refleksję na temat dzisiejszej lekcji: Jak wytłumaczysz innemu uczniowi, dlaczego ten temat jest ważny? Musze pamiętać o... Refleksję umieść w Lino/ Samoocena TUTAJ
Dla chętnych:
- działanie w nawiasach
- mnożenie
- dzielenie
- dodawanie
- odejmowanie
Działania wpisujemy na matematycznym drzewku wg kolejności wykonania- najpierw te, które trzeba policzyć na początku, potem następne. Znak działania dajemy między gałęziami drzewa.
Zobacz, jak wpisać działania do drzewka matematycznego do równania:
12 + 24 - 40 : 8 =
3. Przyjrzyj się działaniom matematycznym i odszukaj je na drzewkach:
2 * 7 + 4 * 5=
( 19 + 26 ) : 5 =
3. Odczytaj teksty zadań tekstowych w podręczniku mat. -przyr. na str. 49 i dopasuj drzewka do zadania. Przerysuj drzewka do zeszytu OK i oblicz działania, pamiętając o kolejności liczenia.4. Przeczytaj zadanie, zaznacz prawidłową odpowiedź i wykonaj obliczenie za pomocą drzewka matematycznego:
5. Rozwiąż zadanie i dopisz brakującą treść - ćwiczenia mat. -przyr. str.55
Zapisz refleksję na temat dzisiejszej lekcji: Jak wytłumaczysz innemu uczniowi, dlaczego ten temat jest ważny? Musze pamiętać o... Refleksję umieść w Lino/ Samoocena TUTAJ
Dla chętnych:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz