czwartek, 2 maja 2019

Jak spędziliśmy aktywnie czas z projektem Jajko z niespodzianką?

W marcu i kwietniu nasza klasa przystąpiła wraz z dwudziestoma innymi placówkami z całej Polski do  wielkanocnego matematycznego projektu eTwinning pod nazwą "Jajko z niespodzianką".
Pierwszy dzień z wielkanocnymi zadaniami projektowymi w naszej klasie: z każdym kolejnym zadaniem wzrastało zainteresowanie i satysfakcja z dobrego rozwiązania. Bardzo ciekawie ułożone zadania, dziękujemy p. Elżbiecie Dras :)
Następny dzień z wesołą matematyką. Działo się, że hej! Najpierw rozpoczęliśmy od matematycznych łamigłówek. Później było "biegane, matematyczno- jajeczne dyktando". W klasie huczało jak w ulu, ale ile przy tym radości :) Dziękujemy za wspaniałe zadania naszym partnerom.
Dzisiejszy dzień upłynął bardzo pracowicie- uczniowie podczas pracy w pracowni komputerowej. Komponowali własne życzenia w programie Scratch.
Trzeci dzień z projektem rozpoczęliśmy wesołą gimnastyką z "jajami". 
Nasze kolejne zadanie z kalendarza- uczniowie dowiedzieli się, co oznacza zwrot " jajko Kolumba". Układali na czas zadania w ramach jajkowego tangramu  a na koniec stworzyli własne układanki.
Bardzo lubią kodowanie i odnajdywanie ukrytych obrazków: to nasze świąteczne kodowanki.  Zagłosowali na najpiękniejsze naszym zdaniem "logo" Jajka z niespodzianką" spośród kilkunastu propozycji szkół projektowych.
Piątek a u nas były eksperymenty: po filmie "Jak z jajka powstaje kura?" był czas na znalezienie odpowiedzi na pytanie: co było pierwsze jajko czy kura. Uczniowie rozpoznawali, kiedy jajko jest surowe a kiedy ugotowane. Później sprawdzali zawartość jajek ugotowanych i surowych, by odszukać miejsce i części jajka ważne podczas rozwoju zarodka. Na koniec zostało zadanie najtrudniejsze czyli oddzielenie żółtka od białka. Okazało się, że nie jest to proste zadanie. 
 W tym dniu odbyło się spotkanie online z naszymi partnerami projektowymi. Nasi koledzy i koleżanki razem z nami uczestniczyli w zgaduj - zgaduli z tabliczką mnożenia, wspólnie śpiewali piosenkę pt. "Pisanki" i przedstawili się sobie.



Poniedziałek rozpoczął od zabawy, ruchu i jajek na sali gimnastycznej. Były rzuty "strusim jajem", wyścigi ze zbieraniem jajek i układaniem ich w koszyczkach.


To także nasz kolejny dzień z wesołym jajkiem: uczniowie zbierali jajka z pomocą ozobotów :) Dziękujemy za pięknie przygotowaną kartę pracy p. Paulinie z NSP Piątka z Olsztyna :)



Zadania z zagadką ukrytą w jajkach Uczniowie rozwiązali zagadkę ukrytą w matematycznej bajce: należało obliczyć czas poświęcony na znalezienie jajek na podstawie liczby znalezionych pisanek. 

 Zadania ze znakami ukrytymi w jajkach W roli głównej wystąpiły znaki, a właściwie ich poszukiwanie. Takie łamigłówki uczniom bardzo się podobają, a ich rozwiązanie przynosi wiele zadowolenia.

Po tak zaawansowanej, ćwiczącej umysł pracy zadanie rozwijające sprawność manualną i estetyczną. W klasie zagościły odświętnie przybrane kury i koguty.  


Jak przyrządzić smaczne, zdrowe i odświętnie przygotowane śniadanie? Gdzie chowa się matematyka w kuchni? Odpowiedź na to pytanie zna każdy, kto uszykował tak smaczne i pożywne kąski na śniadanie.




Wśród zadań było także układanie świątecznych puzzli od partnerów projektowych oraz rozwiązywanie zagadek związanych z rozpoznawaniem jajek różnych dziko żyjących ptaków.




Jeszcze rozwiązujemy zadania naszych partnerów. Wszystkim idzie to coraz sprawniej :)

Piątek to ostatni dzień z zadaniami wykonanymi w ramach projektu. Uczniowie nagrali video/, w którym składają samodzielnie ułożone życzenia świąteczne wszystkim koleżankom, kolegom i nauczycielom uczestniczącym w projekcie a także zaśpiewali projektową piosenkę.


W tym dniu uczniowie poznali czasowniki. Odszukiwanie odpowiednich części mowy na pisankach oraz w odkrywanych puzzlach było bardzo ciekawe. Rozwiązywali zagadki gramatyczne: kolorowali pisanki zgodnie z wyszukanymi częściami mowy a także odkrywali puzzle wg tej zasady.

Jeszcze do akcji wkroczyły ozoboty, które programowali tak, aby były prowadzone trasą iloczynów parzystych.

Na koniec zadań projektowych drugoklasiści sprawdzali umiejętność wykorzystania matematyki podczas przygotowania porcelanowych pisanek: najpierw odmierzali składniki i wyrabiali masę porcelanową, później zastanawiali się jak ją równo podzielić pomiędzy wszystkich obecnych. Wreszcie wykonywali własną pisankę wykorzystując do tego celu różne nakrętki oraz foremki. Nie było łatwo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu