Rozmawialiśmy o żywiole, którym jest woda. Dowiedzieliście się, jakie właściwości ma woda, poznaliście rodzaje wód na świecie, wykonaliście doświadczenia z wodą, a także skonstruowaliście wodny świat. Dzisiaj podsumujemy wasze nowe doświadczenia.
Zaczynamy :)
Cel: sprawdzam sam siebie, co już potrafię
NaCoBeZu:
- rozróżniam i nazywam zbiorniki wodne,
- znam charakterystyczne elementy rzeki,
- wymieniam zwierzęta i rośliny typowe dla środowiska wodnego,
- wiem, jak i dlaczego woda zmienia swoje stany skupienia,
- potrafię odpowiedzieć na pytania i wymienić co najmniej 2 przykłady składników ciekłych lub stałych rozpuszczających w wodzie lub tworzących osad.
- Co Cię zainteresowało w tym temacie?
- Co jest dla ciebie łatwe, a co trudne?
- Co chciałbyś jeszcze się dowiedzieć?
Odpowiedzi na pytania umieść na padlecie Rezultaty naszych działań pod zadaniem Co wiem o wodnym świecie?
Rozwiąż kolejne zadania:
- Rozwiąż krzyżówkę (możesz ją wydrukować TUTAJ)
- Przyporządkuj nazwy do odpowiednich części rzeki TUTAJ
- Zadania do zapisania w zeszycie
- Rozwiąż rebus -
- Dopasuj rośliny i zwierzęta do odpowiedniej kategorii:
- Zapisz poprawne zakończenie zdań
-
- Dokończ zdanie (wymień 2 przykłady) : W wodzie rozpuszczają się ....................., ....................... Nie rozpuszcza się w wodzie ................. , ponieważ ................. na jej powierzchnię oraz ..................., gdyż opada na dno w postaci osadu.
- Pogrupuj zbiorniki wodne:
Dodatkowe informacje znajdziesz tutaj:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz