środa, 18 marca 2020

Co wiem o wodzie?

Rozmawialiśmy o żywiole, którym jest woda. Dowiedzieliście się, jakie właściwości ma woda, poznaliście rodzaje wód na świecie, wykonaliście doświadczenia z wodą, a także skonstruowaliście wodny świat. Dzisiaj podsumujemy wasze nowe doświadczenia.
Zaczynamy :)

Zapisz w zeszycie OK temat: Co wiem o wodnym świecie?

Cel:  sprawdzam sam siebie, co już potrafię

NaCoBeZu:

  1. rozróżniam i nazywam zbiorniki wodne,
  2. znam charakterystyczne elementy rzeki,
  3. wymieniam zwierzęta i rośliny typowe dla środowiska wodnego,
  4. wiem, jak i dlaczego woda zmienia swoje stany skupienia,
  5. potrafię odpowiedzieć na pytania i wymienić co najmniej 2 przykłady składników ciekłych lub stałych rozpuszczających w wodzie lub tworzących osad.
Wykonaj kolejne ćwiczenia i napisz w zeszycie OK odpowiedzi na pytania:


  • Co Cię zainteresowało w tym temacie?
  • Co jest dla ciebie łatwe, a co trudne?
  • Co chciałbyś jeszcze się dowiedzieć?
Odpowiedzi na pytania umieść na padlecie Rezultaty naszych działań pod zadaniem Co wiem o wodnym świecie?

Rozwiąż kolejne zadania:

  1. Rozwiąż krzyżówkę (możesz ją wydrukować TUTAJ) 
  2. Przyporządkuj nazwy do odpowiednich części rzeki TUTAJ
  3. Zadania do zapisania w zeszycie
  • Rozwiąż rebus - 
  • Dopasuj rośliny i zwierzęta do odpowiedniej kategorii: 

  • Zapisz poprawne zakończenie zdań

  1. Dokończ zdanie (wymień 2 przykłady) : W wodzie rozpuszczają się ....................., ....................... Nie rozpuszcza się w wodzie ................. , ponieważ ................. na jej powierzchnię oraz ..................., gdyż opada na dno w postaci osadu.
  2. Pogrupuj zbiorniki wodne:


Dodatkowe informacje znajdziesz tutaj:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu