Miałeś okazję zapoznać się z barwnym życiem podwodnego świata. Zapraszam Was do stworzenia morskiego akwarium, w którym wesoło pływają kolorowe rybki.
Zapisz w zeszycie OK temat: Projekt akwarium
Cel: planuję swoje działania i sprawdzam ich efekty
NaCoBeZu:
- projektuję algorytm poruszania się duszków w programie scratch
- rozwijam logiczne myślenie
- planuję i wykonuję skrypty rybek poruszających po całym akwarium
Zaczynamy:)
- Zaloguj się na swoje konto w programie Scratch (strona scratch.mit. edu) i stwórz akwarium.
- wybierz rybkę z biblioteki duszków
- wybierz takie tło, aby pasowało do twojego projektu
2. Naucz rybki pływać w wodzie
- skorzystaj ze skryptu Ruch/przesuń o
- skorzystaj ze skryptu Ruch/jeżeli na brzegu odbij się
- jeżeli nie chcesz, żeby ryba pływała do góry brzuchem (w programie duszki obracają się tak jak wskazówki zegara) dodaj na początku programu bloczek Ruch/ ustaw styl obrotu lewo-prawo
3. Rybka pływa już poprawnie, ale tylko raz- dlatego wykorzystaj skrypt powtórzeń:
- może płynąć 30 razy i zatrzymać się Kontrola/ powtórz
- może pływać wciąż Kontrola/ zawsze
4. Dodaj inne rybki i zaprogramuj ich ruch. Możesz dobrać rozgwiazdę lub ośmiornicę :)
Zapisz w zeszycie swoją refleksję:
Nauczyłem/ nauczyłam się w jaki sposób.......................................
Zapisz w zeszycie swoją refleksję:
Nauczyłem/ nauczyłam się w jaki sposób.......................................
Gratulacje dla każdego, kto stworzy wesołe, morskie akwarium :)
Dla chętnych
Możesz pobawić się w zmianę koloru rybek:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz