Piątek z matematyką
Dzisiaj utrwalimy nasze umiejętności posługiwania się liczbami czterocyfrowymi. Będziemy również porównywać i zapisywać liczby, a także uzupełniać brakujące liczby. Rozwiążemy zadania tekstowe.
Zapisz w zeszycie Ok temat: Układ pozycyjny
NaCoBeZu:
- wskazuję zasadę, w jaki sposób zapisano ciąg liczb,
- wskazuję w liczbie czterocyfrowej tysiące, setki, dziesiątki i jedności
- bezbłędnie zapisuję słownie podane liczby,
- rozwiązuję zadania.
Teraz czas na obliczenia:
Wykonaj zadania w zeszycie OK:
Wykonaj zadania w zeszycie OK:
- z podanych cyfr utwórz wszystkie możliwe liczby: dwucyfrowe, trzycyfrowe, czterocyfrowe, w taki sposób by cyfry się nie powtarzały
- zaznacz największą i najmniejszą liczbę trzycyfrową
- wykonaj słownie zadanie 1 z podręcznika mat.-przyr. ze str. 21
2. Wykonaj pisemnie zadanie 1, 3 i 4 z podręcznika mat.-przyr. ze str. 22.
3. Uzupełnij brakujące liczby:
4. Teraz czas na zagadki:
- powiedz, jakich liczb brakuje: 5, 12, ......, 26, ........, 40,........, ........., 71
- powiedz, jakich liczb brakuje: 97, ...., 75, ......, 53, ......., .........., 20
- powiedz, jakich liczb brakuje: 5, ......, 31, ......, 57, ......., 83, .......
- powiedz, jakich liczb brakuje: 120, ......, 76, ........, 32, .......
5. Wykonaj zadania ze str. 19 i 20 w ćwiczeniach mat. -przyr. cz.2
6. Dokonaj samooceny za pomocą świateł oraz napisz własną refleksję
- które zadania były dla Ciebie łatwe?
- co sprawia Ci trudność?
- co muszę jeszcze ćwiczyć?
Swoja refleksję umieść na padlecie TUTAJ
Zadanie dodatkowe
Zagraj z rodzeństwem, rodzicami lub dziadkami w grę z kostką lub trzema kostkami :)
opis gry
Na początku należy ustalić liczbę rozgrywek. Gracze wykonują rzuty trzema kostkami lub trzy razy jedną kostką i tworzą największe liczby trzycyfrowe. Rundę wygrywa ten gracz, który ułożył największą liczbę. Udanej zabawy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz