Nasza podróż wgłąb świata przyrody nadal trwa. Wybierzemy się na wycieczkę do świata zwierząt istniejącego wokół nas od około 400 milionów lat.
Zapraszam Was do zabawy i ćwiczeń z mieszkańcami polskich łąk, lasów i ogrodów. Tutaj też na nas czeka fascynująca przygoda :)
Kto mieszka i pracuje w koloniach?
Dlaczego ludzie uczą się poprawnie mówić?
Zapisz swoją odpowiedź do zeszytu OK.
Zapisz w zeszycie OK temat: Obserwuję i zauważam.
Cel: układam historię na podstawie obserwacji
NaCoBeZu:
- rozróżniam i nazywam poznane części mowy,
- wskazuję liczebniki w zdaniach,
- układam historyjkę zawierającą przysłowia o owadach.
Zaczynamy :)
Wiemy, że rośliny mogą się poruszać i podróżować. Ruch to charakterystyczna cecha wszystkich zwierząt.
Wszystkie liczebniki, które odpowiadają na pytanie : który z kolei? nazywamy liczebnikami porządkowymi.
Wiemy, że rośliny mogą się poruszać i podróżować. Ruch to charakterystyczna cecha wszystkich zwierząt.
- Obejrzyj film a następnie wypisz nazwy występujących w nim owadów do zeszytu OK. Nazwy owadów to część mowy zwana .....................
- Podziel je na grupy wg rodzaju: kolor czerwony rodzaj żeński, kolor niebieski rodzaj męski.
- Co robią te zwierzęta? Napisz, na jakim instrumencie mogłyby grać?- dopisz obok każdego z nich dwa lub trzy pasujące do niego czasowniki, np. skrzypi, brzęczy.
- Jak wyglądają, czym się charakteryzują? - zapisz ich cechy, np. miodonośna, pracowity, społeczny, pospolity. Wypisane przez Ciebie cechy to część mowy zwana ...................
- Dokończ powiedzenia o zwierzętach:
- pracowity jak ........
- pracowity jak ........
- brzęczy jak .........
- rusza się jak .........
- lgnie jak ..........
- natrętny jak .........
- uczepił się jak ........
7. Przeczytaj i zapisz pytania do liczebników:
- Ile?
- Który z kolei?
Wszystkie liczebniki, które odpowiadają na pytanie : który z kolei? nazywamy liczebnikami porządkowymi.
8. Wyszukaj i podziel owady wg rodzaju liczebnika na główne i porządkowe. Podaj po trzy przykłady odpowiednich liczebników, odpowiedz na pytania:
Ile jest chrząszczy, owadów zapylających, owadów pożytecznych ?
9. Ułóż i zapisz historyjkę o wybranych owadach uwzględniając w niej poznane liczebniki i przysłowia. Wyróżnij kolorem: czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki, liczebniki. Napisz co najmniej sześć zdań TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz