środa, 29 kwietnia 2020

Co śpiewa i brzęczy w kwiatach?

Nasza podróż  wgłąb świata przyrody nadal trwa. Wybierzemy się na wycieczkę do świata zwierząt istniejącego wokół nas od około 400 milionów lat.

Zapraszam Was do zabawy i ćwiczeń z mieszkańcami polskich łąk, lasów i ogrodów. Tutaj też na nas czeka fascynująca przygoda :)



Kto mieszka i pracuje w koloniach?
Dlaczego ludzie uczą się poprawnie mówić?

Zapisz swoją odpowiedź do zeszytu OK.

Zapisz w zeszycie OK temat: Obserwuję i  zauważam.

Cel: układam historię na podstawie obserwacji

NaCoBeZu:
  1. rozróżniam i nazywam poznane części mowy, 
  2. wskazuję liczebniki w zdaniach,
  3. układam historyjkę zawierającą przysłowia o owadach.
Zaczynamy :)
Wiemy, że rośliny mogą się poruszać i podróżować. Ruch to charakterystyczna cecha wszystkich zwierząt. 




  1. Obejrzyj film a następnie wypisz nazwy występujących w nim owadów do zeszytu OK. Nazwy owadów to część mowy zwana   .....................
  2. Podziel je na grupy wg rodzaju: kolor czerwony rodzaj żeński, kolor niebieski rodzaj męski. 
  3. Co robią te zwierzęta? Napisz, na jakim instrumencie mogłyby grać?- dopisz obok każdego z nich dwa lub trzy pasujące do niego czasowniki, np. skrzypi, brzęczy.
  4. Jak wyglądają, czym się charakteryzują? - zapisz ich cechy, np. miodonośna, pracowity, społeczny, pospolity.  Wypisane przez Ciebie cechy to część mowy zwana ...................
  5. Dokończ powiedzenia o zwierzętach: 
  • pracowity jak ........
  • pracowity jak ........
  • brzęczy jak  .........
  • rusza się jak .........
  • lgnie jak ..........
  • natrętny jak .........
  • uczepił się jak ........
      6. Poznaj innych małych mieszkańców polskich łąk, lasów i ogrodów. Którego z nich już znasz?




7. Przeczytaj i zapisz pytania do liczebników:
  • Ile?
  • Który z kolei?
Wszystkie liczebniki, które odpowiadają na pytanie : ile? nazywamy liczebnikami głównymi.
Wszystkie liczebniki, które odpowiadają na pytanie : który z kolei? nazywamy liczebnikami porządkowymi.

8. Wyszukaj i podziel owady wg rodzaju liczebnika na główne i porządkowe. Podaj po trzy przykłady odpowiednich liczebników, odpowiedz na pytania:

Ile jest chrząszczy, owadów zapylających, owadów pożytecznych ? 
Który z kolei w każdym rzędzie jest konik polny, żuk wiosenny, szerszeń?


  


9. Ułóż i zapisz historyjkę o wybranych owadach uwzględniając w niej poznane liczebniki i przysłowia. Wyróżnij kolorem: czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki, liczebniki. Napisz co najmniej sześć zdań  TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu