Poniedziałek z matematyką
Nauczyliście się dodawania oraz odejmowaniu liczb wielocyfrowych sposobem pisemnym.
Zauważyliście i znacie sposób na ułatwienie sobie liczenia wykorzystując umiejętność mnożenia dziesiątek.
Świetnie poradziliście sobie z kosztami zakupów! Gratuluję :)
Kacper, Zosia i Oliwia pokazali, że umieją rozwiązać Wasze bardzo ciekawe zadania związane z wagą zwierząt! Wielkie Brawa :) Czekamy na zdjęcia kolejnych osób!
Dzisiaj utrwalimy nowe umiejętności i sprawdzimy, do czego przydaje się rozkładanie liczb.
Zauważyliście i znacie sposób na ułatwienie sobie liczenia wykorzystując umiejętność mnożenia dziesiątek.
Świetnie poradziliście sobie z kosztami zakupów! Gratuluję :)
Kacper, Zosia i Oliwia pokazali, że umieją rozwiązać Wasze bardzo ciekawe zadania związane z wagą zwierząt! Wielkie Brawa :) Czekamy na zdjęcia kolejnych osób!
W jakich sytuacjach potrzebna jest umiejętność zapisywania liczb słownie?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Pisanie, porządkowanie liczb.
Cel: poznaję algorytm odejmowania pisemnego
Na Co Be Zu:
Do wykonania zadania przydadzą się kolorowe nakrętki od butelek (3 kolory po 10 nakrętek) lub wycięte kolorowe kubeczki, takie jak na ilustracji.
5. Wykonaj pisemnie 1 i 2 w ćwiczeniach mat. - przyr. na str. 33. oraz słownie zadania 2 i 3 z podręcznika mat. -przyr. na str. 34. Liczby z zadania 2 zapisz słownie w zeszycie.
6. Dokonaj samooceny wg punktów Na Co Be Zu. Dokończ zdanie: Na pewno zapamiętam, że ....
Swoją refleksję zapisz w Lino/moja refleksja TUTAJ
Na Co Be Zu:
- przedstawiam liczby czterocyfrowe za pomocą umownych symboli, mnożenia i dodawania setek
- rozkładam liczby czterocyfrowe na tysiącem, setki, dziesiątki i jedności,
- porządkuję liczby zgodnie z podanym warunkiem,
- wyjaśniam, dlaczego mnożenie przez zero daje ten sam iloczyn.
Zapraszam :)
niebieski kolor to setki, pomarańczowy to dziesiątki, żółty to jedności
1. Jakie to liczby? Ułóż i sprawdź!
- 3 kubeczki niebieskie,4 kubeczki pomarańczowe, 6 kubeczków żółtych?
- 2 kubeczki pomarańczowe, 7 kubeczków żółtych, 3 kubeczki niebieskie?
- 2 kubeczki niebieskie, 9 kubeczków żółtych, 10 kubeczków pomarańczowych?
- 7 kubeczków niebieskie, 6 kubeczków żółtych, 3 kubeczki pomarańczowe?
- 10 kubeczków niebieskich, 2 kubeczki żółte?
2. Zapisz w zeszycie swój sposób układania liczb w postaci równania. Pierwszy przykład jest zapisany, dopisz kolejne.
346 = 3 * 100 + 4 * 10 +6 * 1
3. Oblicz i przeczytaj zapisy:
5 *100 +0 * 10 +6 * 1 =
10 * 100 +0 * 10 + 0* 0 =
Co zauważyłeś/ zauważyłaś ? Zapisz swój wniosek!
4. Zakręć kołem 15 razy, utwórz 5 liczb trzycyfrowych i uporządkuj je w kolejności rosnącej.
5. Wykonaj pisemnie 1 i 2 w ćwiczeniach mat. - przyr. na str. 33. oraz słownie zadania 2 i 3 z podręcznika mat. -przyr. na str. 34. Liczby z zadania 2 zapisz słownie w zeszycie.
6. Dokonaj samooceny wg punktów Na Co Be Zu. Dokończ zdanie: Na pewno zapamiętam, że ....
Swoją refleksję zapisz w Lino/moja refleksja TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz