poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Liczby trzycyfrowe

Poniedziałek z matematyką

Nauczyliście się dodawania oraz odejmowaniu liczb wielocyfrowych  sposobem pisemnym. 
Zauważyliście i znacie sposób na ułatwienie  sobie liczenia wykorzystując umiejętność mnożenia dziesiątek. 
Świetnie poradziliście sobie z kosztami zakupów! Gratuluję :)
Kacper,  Zosia i Oliwia  pokazali, że umieją rozwiązać Wasze bardzo ciekawe zadania związane z wagą zwierząt! Wielkie Brawa :) Czekamy na zdjęcia kolejnych osób!


W jakich sytuacjach potrzebna jest umiejętność zapisywania liczb słownie?

Dzisiaj utrwalimy nowe umiejętności i sprawdzimy, do czego przydaje się rozkładanie liczb.

Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Pisanie, porządkowanie liczb.

Cel: poznaję algorytm odejmowania pisemnego
Na Co Be Zu:


  1. przedstawiam liczby czterocyfrowe  za pomocą umownych symboli, mnożenia i dodawania setek
  2.  rozkładam liczby czterocyfrowe na tysiącem, setki, dziesiątki i jedności,
  3. porządkuję liczby zgodnie z podanym warunkiem,
  4. wyjaśniam, dlaczego mnożenie przez zero daje ten sam iloczyn.

Zapraszam :)


Do wykonania zadania przydadzą się kolorowe nakrętki od butelek (3 kolory po 10 nakrętek) lub wycięte kolorowe kubeczki, takie jak na ilustracji.

niebieski kolor to setki, pomarańczowy to dziesiątkiżółty to jedności

1.  Jakie to liczby?  Ułóż i sprawdź!
  • 3 kubeczki  niebieskie,4 kubeczki pomarańczowe, 6 kubeczków żółtych?
  • 2 kubeczki pomarańczowe, 7 kubeczków żółtych, 3 kubeczki  niebieskie?
  • 2 kubeczki niebieskie, 9 kubeczków żółtych, 10 kubeczków pomarańczowych?
  • 7 kubeczków niebieskie, 6 kubeczków  żółtych, 3 kubeczki  pomarańczowe?
  • 10 kubeczków niebieskich, 2 kubeczki żółte?
2. Zapisz w zeszycie swój sposób układania liczb w postaci równania. Pierwszy przykład jest zapisany, dopisz kolejne.
346 = 3 * 100 + 4 * 10 +6 * 1
3. Oblicz i przeczytaj zapisy:
5 *100 +0 * 10 +6 * 1 =
10 * 100 +0 * 10 + 0* 0 =
Co zauważyłeś/ zauważyłaś ? Zapisz swój wniosek!

4. Zakręć kołem 15 razy, utwórz 5 liczb trzycyfrowych i uporządkuj je w kolejności rosnącej.



5. Wykonaj pisemnie 1 i 2 w ćwiczeniach mat. - przyr. na str. 33. oraz słownie  zadania 2 i 3 z podręcznika mat. -przyr. na str. 34.  Liczby z zadania 2 zapisz słownie w zeszycie.

6. Dokonaj samooceny wg punktów Na Co Be Zu. Dokończ zdanie: Na pewno zapamiętam, że ....
Swoją refleksję zapisz w Lino/moja refleksja TUTAJ

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dot Day 2019

    Sieci Intermetu