poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Postaw przecinek

W poprzednim tygodniu przedstawiliście bohaterskiego psa i jego zasługi, tworzyliście dziennik podróżniczy a także postawiliście "wirtualne kroki" w kraju psiego bohatera.

Dzisiaj kolejne zadanie- bardzo ważne i odpowiedzialne!
Wejdziecie w rolę ważnej osoby, bez której nie byłoby dobrze napisanej książki i pięknie wydanego czasopisma. 


Co by było, gdyby nie było znaków interpunkcyjnych?


Zapisz w zeszycie Ok temat lekcji: Mój dziennik podróżniczy

Cel: poprawiam teksty, wstawiając właściwe znaki interpunkcyjne,
        uzupełniam dziennik podróżniczy

Na Co Be Zu:
  1. wymieniam znaki interpunkcyjne, 
  2. uzupełniam w tekście brakujące znaki, poprawiam błędy
  3. uzupełniam braki w dzienniku podróżniczym,
  4. układam instrukcję,
  5. dokonuję podsumowania dziennika wybranej osoby.

  1. Na początku wypisz do zeszytu znaki interpunkcyjne.
  2. Przypomnij sobie:  Kiedy stawiamy przecinek? 
Zapamiętajcie, że kiedy zwracacie się do kogoś, przecinek jest nieodzowny, np. Lampo, nigdy cię nie zapomnę!
Przecinki są potrzebne, kiedy wymieniamy w zdaniu wyrazy podobnego typu, np. Pokochali tego psa zawiadowca stacji, jego dzieci, kucharz, a także i inni pracownicy stacji kolejowej. 



3. Wykonaj zadania 1 i 2 w ćwiczeniach pol. - społ. na str. 51 - zapisz poprawnie tekst wstawiając znaki interpunkcyjne.
4. Otwórz dziennik podróżniczy, który pisałeś / pisałaś z zeszłym tygodniu:
  • Przeczytaj spokojnie i dokładnie zredagowane przez siebie teksty. Wstaw brakujące znaki interpunkcyjne! (po każdym znaku interpunkcyjnym naduś spację)
  • Zamień powtarzające się słowa na inne, np. zamiennikiem Lampo mogą być słowa- pies, psina, przyjaciel na czterech łapach, czworonóg, najlepszy przyjaciel, psiak, mieszaniec itp.
  • Uzupełnij teksty własnymi ilustracjami. Pod zdjęciem listu napisz jego treść.
  • Pod mapą Włoch umieść najciekawsze twoim zdaniem ciekawostki.
Lampo swoje podróże przemierzał pociągami a nawet statkiem. Wykonałeś, wykonałaś pociąg lub stację kolejową z materiałów przeznaczonych do recyklingu.  Brawo:)
 Umieść swój pomysł w książeczce.

5. Do twojej książeczki dodaj kolejną stronę. Wstaw fotografię swojej pracy. Pod ilustracją napisz tytuł nowego artykułu i wskazówki, rady dla czytelnika w formie instrukcji tzn,.krok po kroku w punktach, w jaki sposób  może zbudować pociąg lub stację.

6. Sprawdź, czy twój dziennik posiada wszystkie strony:
6. Przeczytaj książeczkę kogoś z klasy:
  • Opisz dwa artykuły, które najbardziej Ci się w niej podobają DWIE GWIAZDY
  • Podaj wskazówki, co i w jaki sposób może poprawić ŻYCZENIE
  • Pamiętaj o grzecznym i bezbłędnym zapisaniu swojej oceny.
  • Umieść ją w Lino/ocena koleżeńska. TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu