W poprzednim tygodniu przedstawiliście bohaterskiego psa i jego zasługi, tworzyliście dziennik podróżniczy a także postawiliście "wirtualne kroki" w kraju psiego bohatera.
Dzisiaj kolejne zadanie- bardzo ważne i odpowiedzialne!
Wejdziecie w rolę ważnej osoby, bez której nie byłoby dobrze napisanej książki i pięknie wydanego czasopisma.
Co by było, gdyby nie było znaków interpunkcyjnych?
Zapisz w zeszycie Ok temat lekcji: Mój dziennik podróżniczy
Cel: poprawiam teksty, wstawiając właściwe znaki interpunkcyjne,
uzupełniam dziennik podróżniczy
Na Co Be Zu:uzupełniam dziennik podróżniczy
- wymieniam znaki interpunkcyjne,
- uzupełniam w tekście brakujące znaki, poprawiam błędy
- uzupełniam braki w dzienniku podróżniczym,
- układam instrukcję,
- dokonuję podsumowania dziennika wybranej osoby.
- Na początku wypisz do zeszytu znaki interpunkcyjne.
- Przypomnij sobie: Kiedy stawiamy przecinek?
Zapamiętajcie, że kiedy zwracacie się do kogoś, przecinek jest nieodzowny, np. Lampo, nigdy cię nie zapomnę!
Przecinki są potrzebne, kiedy wymieniamy w zdaniu wyrazy podobnego typu, np. Pokochali tego psa zawiadowca stacji, jego dzieci, kucharz, a także i inni pracownicy stacji kolejowej.
3. Wykonaj zadania 1 i 2 w ćwiczeniach pol. - społ. na str. 51 - zapisz poprawnie tekst wstawiając znaki interpunkcyjne.
4. Otwórz dziennik podróżniczy, który pisałeś / pisałaś z zeszłym tygodniu:
- Przeczytaj spokojnie i dokładnie zredagowane przez siebie teksty. Wstaw brakujące znaki interpunkcyjne! (po każdym znaku interpunkcyjnym naduś spację)
- Zamień powtarzające się słowa na inne, np. zamiennikiem Lampo mogą być słowa- pies, psina, przyjaciel na czterech łapach, czworonóg, najlepszy przyjaciel, psiak, mieszaniec itp.
- Uzupełnij teksty własnymi ilustracjami. Pod zdjęciem listu napisz jego treść.
- Pod mapą Włoch umieść najciekawsze twoim zdaniem ciekawostki.
Lampo swoje podróże przemierzał pociągami a nawet statkiem. Wykonałeś, wykonałaś pociąg lub stację kolejową z materiałów przeznaczonych do recyklingu. Brawo:)
Umieść swój pomysł w książeczce.
Umieść swój pomysł w książeczce.
5. Do twojej książeczki dodaj kolejną stronę. Wstaw fotografię swojej pracy. Pod ilustracją napisz tytuł nowego artykułu i wskazówki, rady dla czytelnika w formie instrukcji tzn,.krok po kroku w punktach, w jaki sposób może zbudować pociąg lub stację.
6. Sprawdź, czy twój dziennik posiada wszystkie strony:
6. Przeczytaj książeczkę kogoś z klasy:
6. Sprawdź, czy twój dziennik posiada wszystkie strony:
6. Przeczytaj książeczkę kogoś z klasy:
- Opisz dwa artykuły, które najbardziej Ci się w niej podobają DWIE GWIAZDY
- Podaj wskazówki, co i w jaki sposób może poprawić ŻYCZENIE
- Pamiętaj o grzecznym i bezbłędnym zapisaniu swojej oceny.
- Umieść ją w Lino/ocena koleżeńska. TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz