W wirtualnym ogrodzie
Zapraszam Was dzisiaj do podążenia śladem nasionka. Wasze badania i obserwacje przeniesiecie do wirtualnego ogrodu.
Waszym zadaniem będzie stworzenie animacji, jak z nasiona powstaje kwiat, a z kwiatu nasionka lub animacji rozwoju rośliny kwiatowej z bulwy, np. mieczyka.
Waszym zadaniem będzie stworzenie animacji, jak z nasiona powstaje kwiat, a z kwiatu nasionka lub animacji rozwoju rośliny kwiatowej z bulwy, np. mieczyka.
Zapisz w zeszycie OK temat: Projekt wzrostu rośliny.
Cel: planuję swoje działania i sprawdzam ich efekty
NaCoBeZu:
- projektuję algorytm własnej animacji w programie scratch
- rozwijam logiczne myślenie
- planuję i wykonuję skrypty rozwijających się roślin
- podkładam dźwięki do animacji
Zaczynamy:)
- Zaloguj się na swoje konto w programie Scratch (strona scratch.mit. edu) i stwórz ogród.
- wybierz takie tło, aby pasowało do twojego projektu
- możesz pobrać własne tło z komputera- w tym celu kliknij na tło i ostatnią dostępną opcję: wczytaj tło
2. Przygotuj pierwszy kostium własnego duszka- sam/sama zaprojektuj własną roślinkę
- usuń duszka kota
- kliknij na wybierz duszka i ikonę pędzla
- skorzystaj z opcji dostępnych w edytorze malowania kostiumów
- namaluj pierwszy kostium czyli na początek będzie to nasionko lub bulwka
- kiedy namalowałeś/ namalowałaś nasiono lub bulwę w lewym górnym rogu program zapisał twój obrazek jako pierwszy kostium
- kliknij prawym przyciskiem myszki na kostium 1 i wybierz duplikuj
- program utworzy kostium 2
- domaluj mały szczegół lub lekko powiększ nasionko, bulwkę
- ponownie kliknij prawym przyciskiem myszki na kostium 2 i wybierz duplikuj
- znowu domaluj mały szczegół ukazujący wzrost roślinki
- powtarzaj tę czynność co chwilę i twórz kolejne kostiumy
WAŻNE! Więcej kostiumów daje lepszy efekt- animacja przypomina wówczas prawdziwy rozwój i wzrost roślin.
- do namalowania powiększającej się rośliny wykorzystuj narzędzie zaznacz i delikatnie rozciągaj odpowiednią część namalowanej przez siebie rośliny
4. Zaprogramuj rozwój twojej roślinki:
- skorzystaj ze skryptów: powtórz, czekaj, następny kostium
- zastanów się, ile czasu potrzeba na kolejne zmiany i wstaw bloczek czekaj w odpowiednie miejsce skryptu. Sprawdź, czy działa tak, jak tego sobie życzysz.
- Eksperymentuj z innym czasem: Podpowiedź 1 sekunda w animacji to długo- część sekundy to np. 0.5 s lub 0.3 s
- dodaj bloczek: zatrzymaj wszystko
- zatytułuj swój projekt
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz