środa, 10 czerwca 2020

Liczby parzyste i nieparzyste.

Poznaliście nowy sposób liczenia sposobem pisemnym w zakresie mnożenia i zauważyliście, że mnożenie dużych liczb np. trzycyfrowych można usprawnić i łatwiej  policzyć. Dzisiaj przypomnicie sobie znaki rzymskie i sprawdzicie, jak je wykorzystano do określenia czasu w historii dziejów.



 Po co nam znaki rzymskie?

Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Znaki rzymskie

Cel: potrafię zastosować znaki rzymskie podczas liczenia

Na Co Be Zu:
  1. wskazuję liczby parzyste i nieparzyste,
  2. wskazuję liczby z podanym warunkiem,
  3. zapisuję dodawanie i odejmowanie liczb za pomocą znaków rzymskich.
Zaczynamy:)
  1. Połącz liczby w taki sposób, aby utworzyły liczby parzyste i nieparzyste:

2. Zapisz w zeszycie wszystkie znaki rzymskie,  jakie pamiętasz. Sprawdź, do czego ludzie używają znaków rzymskich.



3. Przyjrzyj się tabeli- które znaki są nowe?


4. Do każdej utworzonej liczby dołóż pięć, co zauważasz? 
5. Odczytaj liczby zapisane za pomocą znaków rzymskich:
  XXII        XXIV     XXVI      XXIX     LII    XL      XLIII     XXXIV
6. Uporządkuj znaki rzymskie w kolejności rosnącej oraz samodzielnie zapisz liczby za pomocą znaków rzymskich- ćwiczenia mat. przyr. str. 76.
7. Wykonaj obliczenia równań zapisanych za pomocą znaków rzymskich-  ćw. 3 str. 76.
8. Odpowiedz na pytania i napisz refleksję z lekcji  w Lino/ nasze zadania TUTAJ
  • Co wiedziałem/ wiedziałam przed lekcją na ten temat?
  • Czego się nauczyłeś? Czego się nauczyłaś?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu