Poznaliście nowy sposób liczenia sposobem pisemnym w zakresie mnożenia i zauważyliście, że mnożenie dużych liczb np. trzycyfrowych można usprawnić i łatwiej policzyć. Dzisiaj przypomnicie sobie znaki rzymskie i sprawdzicie, jak je wykorzystano do określenia czasu w historii dziejów.
Po co nam znaki rzymskie?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Znaki rzymskie
Cel: potrafię zastosować znaki rzymskie podczas liczenia
Na Co Be Zu:
- wskazuję liczby parzyste i nieparzyste,
- wskazuję liczby z podanym warunkiem,
- zapisuję dodawanie i odejmowanie liczb za pomocą znaków rzymskich.
- Połącz liczby w taki sposób, aby utworzyły liczby parzyste i nieparzyste:
2. Zapisz w zeszycie wszystkie znaki rzymskie, jakie pamiętasz. Sprawdź, do czego ludzie używają znaków rzymskich.
3. Przyjrzyj się tabeli- które znaki są nowe?
4. Do każdej utworzonej liczby dołóż pięć, co zauważasz?
5. Odczytaj liczby zapisane za pomocą znaków rzymskich:
XXII XXIV XXVI XXIX LII XL XLIII XXXIV
6. Uporządkuj znaki rzymskie w kolejności rosnącej oraz samodzielnie zapisz liczby za pomocą znaków rzymskich- ćwiczenia mat. przyr. str. 76.
7. Wykonaj obliczenia równań zapisanych za pomocą znaków rzymskich- ćw. 3 str. 76.
8. Odpowiedz na pytania i napisz refleksję z lekcji w Lino/ nasze zadania TUTAJ
- Co wiedziałem/ wiedziałam przed lekcją na ten temat?
- Czego się nauczyłeś? Czego się nauczyłaś?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz