Dzisiaj przeczytamy utwór Henryka Sienkiewicza zatytułowany Bajka. Zastanowimy się , czym jest piękno i dobro. Zapraszam Was do podróży po wartości PIĘKNO- będziemy gromadzić informacje i obrazy dotyczące tej wartości.
Możesz otrzymać jeden dar: piękno lub dobroć. Który z nich wybierzesz?
Zapisz w zeszycie OK temat: Rozważania na temat piękna
Cel: rozumiem przesłanie płynące z utworu
NaCoBeZu:
- wyszukuję fragmenty w tekście będące odpowiedzią na pytania,
- podaję cechy wspólne dobra i piękna,
- podaję przykłady piękna i brzydoty, dobieram do nich przymiotniki.
Zaczynamy:)
- Narysuj w zeszycie OK serce i dokończ zdanie: Jestem dobra/ dobry, bo...
- Przeczytaj w podręczniku pol. -społ. na str. 56-57 "Bajkę" H. Sienkiewicza.
Henryk Sienkiewicz to jeden z najpopularniejszych polskich pisarzy. Napisał powieść dla dzieci i młodzieży "W pustyni i w puszczy" w 1905 r. otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie literatury. Największą popularność zyskał powieścią historyczną: Trylogią "Potop" a także powieścią "Quo vadis" czy "Krzyżacy".
3. W Bajce znajdziesz starodawne słowa, np.
5. Rozwiąż rebus i napisz odpowiedź na pytanie:
6. Uzupełnij informacje na temat bajki- zad. 1 i 2 w ćwiczeniach pol. -społ. str.31
7. Dopasuj, czym jest piękno i brzydota zad. 3 i 4 na str. 32
8. Napisz lub narysuj własną refleksję: Co uważam za piękne a co za brzydkie? i umieść w Lino/Samoocena2 TUTAJ
3. W Bajce znajdziesz starodawne słowa, np.
- wedle swej możności - dajcie to, co możecie dać,
- mocą sprawię - dokonam tego swoją siłą,
- przeto nietrwałe są - dlatego są nietrwałe,
- powiewna i wysmukła - delikatna, wysoka,
- oczy przeźrocze - przejrzyste, jasne,
- skarb niewyczerpany - taki, który się nigdy nie kończy,
- piastunka - opiekunka.
4. Przeczytaj pytania i wskaż poprawne odpowiedzi:
5. Rozwiąż rebus i napisz odpowiedź na pytanie:
- Jakie dary otrzymała księżniczka?
- Jak królowa opisała dary- poszukaj odpowiednie fragmenty w bajce
- W jaki sposób Księżniczka może wykorzystać w życiu każdy z darów?
6. Uzupełnij informacje na temat bajki- zad. 1 i 2 w ćwiczeniach pol. -społ. str.31
7. Dopasuj, czym jest piękno i brzydota zad. 3 i 4 na str. 32
8. Napisz lub narysuj własną refleksję: Co uważam za piękne a co za brzydkie? i umieść w Lino/Samoocena2 TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz