czwartek, 4 czerwca 2020

Ile to jest?

Czwartek z matematyką

Wczoraj wykonywaliście obliczenia kalendarzowe. Dzisiaj rozwiążecie zadania związane z czasem.  Przed Wami kolejne matematyczne zagadki. Będziecie kreślić i oznaczać odcinki. Sprawdzicie też, kto ułożył najtrudniejsze zadanie. 



Ile ? Jakiego typu odcinki znajdują się w naszym otoczeniu, w którym miejscu? 
Dlaczego należy je znać?

Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Ile minęło czasu?

Cel: sprawnie wykonuję obliczenia czasowe

Na Co Be Zu:
  1. szybko wykonuję obliczenia czasowe,
  2. bezbłędnie wymieniam miesiące, 
  3. rysuję i zaznaczam odcinki równoległe i prostopadłe.
Zaczynamy :)
  1. Przypomnij sobie, jak liczymy kolejne miesiące roku oraz co to są kwartały.
  2. Sprawdź, jak dobrze obliczasz czas:

 3. Oblicz wybrane  trzy zadania na tablicy Lino i zapisz pod nimi swoje obliczenia i rozwiązania  TUTAJ

4. Czy uda Ci się poprawnie odpowiedzieć na wszystkie pytania?

5. Przyjrzyj się rysunkowi domu, odszukaj na nim odcinki równoległe i prostopadłe. Jeżeli możesz to wydrukuj tę ilustrację. Zaznacz kolorem czerwonym odcinki prostopadłe a kolorem zielonym odcinki równoległe.

6. Wykonaj zad. 1 i 2 w ćwiczeniach mat.-przyr. na str. 70
7. Dokończ refleksję: Uświadomiłem sobie ...  Uświadomiłam sobie...  i zapisz pod rozwiązanymi przez siebie zadaniami w Lino/ Nasze zadania TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu