Czwartek z matematyką
Wczoraj wykonywaliście obliczenia kalendarzowe. Dzisiaj rozwiążecie zadania związane z czasem. Przed Wami kolejne matematyczne zagadki. Będziecie kreślić i oznaczać odcinki. Sprawdzicie też, kto ułożył najtrudniejsze zadanie.
Ile ? Jakiego typu odcinki znajdują się w naszym otoczeniu, w którym miejscu?
Dlaczego należy je znać?
Dlaczego należy je znać?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Ile minęło czasu?
Cel: sprawnie wykonuję obliczenia czasowe
Na Co Be Zu:
- szybko wykonuję obliczenia czasowe,
- bezbłędnie wymieniam miesiące,
- rysuję i zaznaczam odcinki równoległe i prostopadłe.
- Przypomnij sobie, jak liczymy kolejne miesiące roku oraz co to są kwartały.
- Sprawdź, jak dobrze obliczasz czas:
3. Oblicz wybrane trzy zadania na tablicy Lino i zapisz pod nimi swoje obliczenia i rozwiązania TUTAJ
4. Czy uda Ci się poprawnie odpowiedzieć na wszystkie pytania?
5. Przyjrzyj się rysunkowi domu, odszukaj na nim odcinki równoległe i prostopadłe. Jeżeli możesz to wydrukuj tę ilustrację. Zaznacz kolorem czerwonym odcinki prostopadłe a kolorem zielonym odcinki równoległe.
6. Wykonaj zad. 1 i 2 w ćwiczeniach mat.-przyr. na str. 70
7. Dokończ refleksję: Uświadomiłem sobie ... Uświadomiłam sobie... i zapisz pod rozwiązanymi przez siebie zadaniami w Lino/ Nasze zadania TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz