Wtorek z matematyką
Powoli zbliżamy się do końca roku szkolnego. Potraficie rysować plany dróg, dokonywać obliczeń wagowych, pieniężnych oraz obliczeń długości. Dzisiaj sprawdzicie swoje umiejętności i rozwiążecie zadania tekstowe dotyczące wag i długości.
Cel: wykonuję obliczenia dotyczące długości i wagi
Na Co Be Zu:
W jaki sposób wykorzystam umiejętność obliczania długości i wagi?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Co już potrafię?Cel: wykonuję obliczenia dotyczące długości i wagi
Na Co Be Zu:
- wskazuję, w jaki sposób należy rozwiązać zadanie.
- poprawnie liczę i układam pytania do zadań,
- wykonuję obliczenia do wymyślanych pytań.
- Czy pamiętasz, ile to jest połowa a ile to jest ćwierć? Wykonaj obliczenia: TUTAJ
- Wymień znane Ci jednostki wagi i odległości. Zapisz ich nazwy w skrócie. Wymień po dwa przykłady wykorzystania ich w życiu codziennym.
- Otwórz ćwiczenia mat.-przyr. na str. 66:
- Przeczytaj treść zadania 1 i przyjrzyj się ilustracji,
- Podaj pytania, które można zapisać do tego zadania,
- Wybierz pytanie i zapisz obliczenia oraz odpowiedź.
- Przeczytaj treść zadania 2 i podaj sposoby rozwiązania tego zadania
- Przyjrzyj się trasie wyścigów rowerowych podzielonej na etapy
- Oblicz długość trasy oznaczonej kolorem niebieskim
- O co jeszcze można zapytać w tym zadaniu? - zapisz własne propozycje pytań
- Podaj obliczenia do swoich pytań
4. Dwukrotnie przeczytaj zadanie na str. 67 w ćw. mat.-przyr.
- Zaznacz kolorem dane- informacje
- Zwróć uwagę na liczbę uczniów w klasach oraz liczbę szafek. Wykonaj rysunki pomocnicze!
- Ułóż dwa pytania do treści zadania
- Wykonaj obliczenia i napisz odpowiedź.
Jakie są Twoje mocne i słabe strony?- napisz Samoocenę i wraz z odpowiedziami zapisz w Lino/Czy to już potrafię? TUTAJ
- Potrafię.. Wiem...
- Muszę jeszcze popracować nad ...
Zobacz, jakie pytania zadali Twoi koledzy i koleżanki :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz