Staliście się autorami animowanych roślin, wiecie jak sprawić, by się poruszały.
Dzisiaj zapraszam Was do stworzenia własnego wirtualnego imienia. Nauczycie się, jak zmieniać kolor duszka, jego wielkość, obracać go a także dołączycie muzykę lub efekty dźwiękowe.
Zapisz w zeszycie OK temat: Animuję swoje imię
Cel: planuję swoje działania i sprawdzam ich efekty
NaCoBeZu:
- projektuję algorytm zmian wyglądu duszków- liter w programie scratch
- rozwijam logiczne myślenie
- planuję i wykonuję skrypty tańczących literek
Zaczynamy:)
- Animację swojego imienia rozpocznij od wybrania tła i duszków - liter odpowiednich dla Ciebie.
- Ułóż skrypt dla pierwszej literki- zmień jej kolor. W tym celu z bloczków wygląd wybierz zmień efekt kolor i wpisz dowolną liczbę. Sprawdź, jak zmienia się kolor duszka:
3. Jeżeli kolor ma się zmieniać co jakiś czas wybierz bloczek zawsze oraz po bloku zmień kolor Czekaj 1 s.
4. Ułóż skrypt dla drugiej literki- obroty.
5. Ułóż skrypt dla trzeciej literki- granie lub naśladowanie jakiegoś dźwięku.
6. Ułóż skrypt dla czwartej literki- granie lub naśladowanie jakiegoś dźwięku.
7. Ułóż skrypt dla piątej literki- zmieniaj wielkość litery tzn. powiększaj i pomniejszaj.
8. Ułóż skrypt dla szóstej literki- zmieniaj jej pozycję na scenie, czyli niech literka się porusza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz