wtorek, 5 maja 2020

Biznes- co to znaczy?

Wtorek z matematyką

Analizowaliście zadania tekstowe i wyjaśnialiście sposób ich rozwiązywania. Dzisiaj sprawdzimy, do czego mogą przydać się takie przewidywania i obliczenia. 





Jakie działania mogę podjąć, aby uzbierać własne pieniążki?
 Po co oszczędzamy?


Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Lekcja przedsiębiorczości.

Cel: wykonuję obliczenia na podstawie danych przedstawionych na rysunku

Na Co Be Zu:

  1. bezbłędnie dodaję i odejmuję w pamięci w zakresie 1000,
  2. układam zadania matematyczne do podanych liczb,
  3. zastępuję dodawanie setek i dziesiątek mnożeniem
Zaczynamy:)

  1. Napisz odpowiedź na pytanie kluczowe.
  2. Zastanów się, co to znaczy być przedsiębiorczym? Co to jest biznes? 
  3. Oblicz równania, ułóż wyniki w kolejności wzrastającej i zapisz hasło do zeszytu OK.

4. Pomyśl, w jakiej sytuacji udało Ci się być przedsiębiorczym?
5. Wyobraź sobie, że masz w ręce banknoty:


  • Rozmień banknot 50 zł po 10 zł. Ile banknotów masz w ręce?
  • Rozmień banknot 100 zł po 10 zł. Ile banknotów masz w ręce? 
  • Rozmień banknot 100 zł po 20 zł. Ile banknotów masz w ręce?
6. Rozwiąż zadania Karoliny - podręcznik mat. -przyr. str. 39. Obliczenia zapisz w zeszycie OK.

7. Wykonaj obliczenia wg wzoru- 
Ważne! Zawsze sprawdzamy poprawność obliczeń odwrotnym działaniem, czyli sprawdzamy dzielenie za pomocą mnożenia.


8. Spójrz na mapę osiedla i odczytaj nazwy i długości ulic. Dokonaj obliczeń w pamięci! zad. 1 i 2 podręcznik mat. -przyr. str. 38

9. Ułóż dwa zadania tekstowe, dotyczące oszczędzania pieniążków lub rozmieniania, wydawania itp. w których użyjesz banknotów w setkach i dziesiątkach zł.  Zapisz je w Lino/ Biznes TUTAJ
Bardzo proszę użyj nowej kartki do zapisu, tak aby wszyscy mogli odczytać Twoje zadania! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu