Wtorek z matematyką
Analizowaliście zadania tekstowe i wyjaśnialiście sposób ich rozwiązywania. Dzisiaj sprawdzimy, do czego mogą przydać się takie przewidywania i obliczenia.
Jakie działania mogę podjąć, aby uzbierać własne pieniążki?
Po co oszczędzamy?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Lekcja przedsiębiorczości.
Cel: wykonuję obliczenia na podstawie danych przedstawionych na rysunku
Na Co Be Zu:
Na Co Be Zu:
- bezbłędnie dodaję i odejmuję w pamięci w zakresie 1000,
- układam zadania matematyczne do podanych liczb,
- zastępuję dodawanie setek i dziesiątek mnożeniem
- Napisz odpowiedź na pytanie kluczowe.
- Zastanów się, co to znaczy być przedsiębiorczym? Co to jest biznes?
- Oblicz równania, ułóż wyniki w kolejności wzrastającej i zapisz hasło do zeszytu OK.
4. Pomyśl, w jakiej sytuacji udało Ci się być przedsiębiorczym?
5. Wyobraź sobie, że masz w ręce banknoty:
- Rozmień banknot 50 zł po 10 zł. Ile banknotów masz w ręce?
- Rozmień banknot 100 zł po 10 zł. Ile banknotów masz w ręce?
- Rozmień banknot 100 zł po 20 zł. Ile banknotów masz w ręce?
7. Wykonaj obliczenia wg wzoru-
Ważne! Zawsze sprawdzamy poprawność obliczeń odwrotnym działaniem, czyli sprawdzamy dzielenie za pomocą mnożenia.
8. Spójrz na mapę osiedla i odczytaj nazwy i długości ulic. Dokonaj obliczeń w pamięci! zad. 1 i 2 podręcznik mat. -przyr. str. 38
9. Ułóż dwa zadania tekstowe, dotyczące oszczędzania pieniążków lub rozmieniania, wydawania itp. w których użyjesz banknotów w setkach i dziesiątkach zł. Zapisz je w Lino/ Biznes TUTAJ
Bardzo proszę użyj nowej kartki do zapisu, tak aby wszyscy mogli odczytać Twoje zadania!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz