poniedziałek, 4 maja 2020

O tyle więcej, o tyle mniej

Poniedziałek  z matematyką

Potraficie zapisywać i porównywać liczby czterocyfrowe. Wiecie, jak ułatwić sobie odczytywanie liczby czterocyfrowej i większej. Dzisiaj rozwiążecie zadania tekstowe i wyjaśnicie sposób ich rozwiązywania. 


Jaka liczba skrywa się pod postacią pszczoły, kwiatu i baryłki?

Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie typu: o tyle więcej, tyle razy więcej.

Cel: znajduję rozwiązanie zadania tekstowego porównując liczby

Na Co Be Zu:
  1. wpisuję liczby w odpowiednie miejsca na grafach,
  2. analizuję zadania tekstowe i dzielę je na etapy,
  3. podaję sposób ich rozwiązania zadań tekstowych.
Zaczynamy:)
  1. Podaj przykłady trzech liczb dwucyfrowych, których suma równa jest liczbie trzycyfrowej. Jakie to mogą być liczby? Zapisz je do zeszytu OK.
  2. Podaj liczbę, która ma 3 t, 6 j, 5 s i dowolną liczbę dziesiątek. Ile jest takich liczb? Zapisz je w zeszycie OK.
  3. Sprawdź, czy potrafisz uzupełnić miejsca na grafach- wykonaj obliczenia w ćwiczeniach mat. -przyr. na str. 36.
  4. Odpowiedz na pytanie: w jaki sposób możemy sprawdzić poprawne wykonanie odejmowania?
  5. Przeczytaj kolejno treść zadań w ćwiczeniach mat. -przyr. na str. 37:



  • wykonaj rysunki pomocnicze do zadań w zeszycie. 
  • zwróć uwagę na znaczenie słów: Ile razy krócej? Ile razy dłużej? O ile jest krótszy czas?
  • zapisz sposób obliczenia
  • zapisz odpowiedź

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu