Poniedziałek z matematyką
Potraficie zapisywać i porównywać liczby czterocyfrowe. Wiecie, jak ułatwić sobie odczytywanie liczby czterocyfrowej i większej. Dzisiaj rozwiążecie zadania tekstowe i wyjaśnicie sposób ich rozwiązywania.
Jaka liczba skrywa się pod postacią pszczoły, kwiatu i baryłki?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie typu: o tyle więcej, tyle razy więcej.
Cel: znajduję rozwiązanie zadania tekstowego porównując liczby
Na Co Be Zu:
Na Co Be Zu:
- wpisuję liczby w odpowiednie miejsca na grafach,
- analizuję zadania tekstowe i dzielę je na etapy,
- podaję sposób ich rozwiązania zadań tekstowych.
- Podaj przykłady trzech liczb dwucyfrowych, których suma równa jest liczbie trzycyfrowej. Jakie to mogą być liczby? Zapisz je do zeszytu OK.
- Podaj liczbę, która ma 3 t, 6 j, 5 s i dowolną liczbę dziesiątek. Ile jest takich liczb? Zapisz je w zeszycie OK.
- Sprawdź, czy potrafisz uzupełnić miejsca na grafach- wykonaj obliczenia w ćwiczeniach mat. -przyr. na str. 36.
- Odpowiedz na pytanie: w jaki sposób możemy sprawdzić poprawne wykonanie odejmowania?
- Przeczytaj kolejno treść zadań w ćwiczeniach mat. -przyr. na str. 37:
- wykonaj rysunki pomocnicze do zadań w zeszycie.
- zwróć uwagę na znaczenie słów: Ile razy krócej? Ile razy dłużej? O ile jest krótszy czas?
- zapisz sposób obliczenia
- zapisz odpowiedź
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz