Kiedy rozmawialiśmy o mózgu i o tym, co służy jego rozwojowi, przedstawiliście własne pomysły na rozwijanie wspaniałych umiejętności. Wśród nich znalazły się dyscypliny olimpijskie: Zosia chce być świetną pływaczką, Olek wspaniałym badmintonistą a Łukasz z Filipem chcą trenować wyczynową jazdę na hulajnodze i rowerze. Oliwia i Julia ćwiczą się w rozrywkach umysłowych, lubią gry logiczne. Mózg nie lubi rutyny. Lubi przeróżne wyzwania.
Dzisiaj poznacie pasje Amelki.
Dzisiaj poznacie pasje Amelki.
Jak myślisz: Co to znaczy, że ktoś ma pasje?
Czym dla Ciebie jest pasja? Czy wiesz, kim jest pasjonat? - napisz odpowiedź na pytanie kluczowe.
Zapisz w zeszycie OK temat: Nasze pasje
Cel: doskonalę umiejętność zadawania pytań
NaCoBeZu:
- poprawnie i płynnie czytam, objaśniam nowo poznane słowa,
- uzupełniam metryczkę opowiadania opowiadania,
- poprawnie zapisuję zdania oznajmujące i pytające.
Zaczynamy:)
Amelka- bohaterka książki, której fragment przeczytacie zaraziła się pasja filmową, po tym jak w prezencie urodzinowym dostała książkę o historii filmu. Dzięki tej książce doskonale wiedziała, jak wygląda ekipa filmowa. czy kiedyś zastanawiałeś się/ zastanawiałaś się, jak i dzięki komu powstaje film?
3. Jakie zawody wykonywane przez ludzi i związane z filmem potrafisz wymienić? Jakie czynności wykonują ci ludzie?
Amelka- bohaterka książki, której fragment przeczytacie zaraziła się pasja filmową, po tym jak w prezencie urodzinowym dostała książkę o historii filmu. Dzięki tej książce doskonale wiedziała, jak wygląda ekipa filmowa. czy kiedyś zastanawiałeś się/ zastanawiałaś się, jak i dzięki komu powstaje film?
- Przeczytaj tekst pt."Amelka i ekipa filmowa" w podręczniku pol. -społ. na str,. 40-41.
- Uzupełnij zdania wyrazami zgodnie z przeczytanym tekstem:
3. Jakie zawody wykonywane przez ludzi i związane z filmem potrafisz wymienić? Jakie czynności wykonują ci ludzie?
4. Jak Amelka wytłumaczyła, kim są statyści i co to jest casting? - połącz odpowiednie objaśnienia z wyrazami i wyrażeniami:
5. Zapisz informacje dotyczące fragmentu książki o Amelce - uzupełnij zad. 1 na str. 70 w ćwiczeniach pol. -społ.
6. Obejrzyj film i zwróć baczną uwagę na osoby potrzebne do zrobienia filmu:
7. Połącz pojęcia związane z filmem z ich objaśnieniami, a następnie uzupełnij nimi zdania:
zad. 4 str. 71 w ćwiczeniach pol. -społ.
zad. 4 str. 71 w ćwiczeniach pol. -społ.
8. Wyobraź sobie, że znajdujesz się na planie filmowym znanego reżysera. W filmie występują znani aktorzy. Masz za zadanie przeprowadzić wywiad z reżyserem lub gwiazdą filmową na temat nowego filmu.
Wywiad to ciąg pytań zadawanych przez pewną osobę innej osobie, potem spisywanych lub emitowanych przez radio czy telewizję.
Zapisz w zeszycie pytania, które zadasz w czasie wywiadu oraz odpowiedzi, które chciałbyś /chciałabyś usłyszeć..
Pamiętaj o:
Wywiad to ciąg pytań zadawanych przez pewną osobę innej osobie, potem spisywanych lub emitowanych przez radio czy telewizję.
Zapisz w zeszycie pytania, które zadasz w czasie wywiadu oraz odpowiedzi, które chciałbyś /chciałabyś usłyszeć..
Pamiętaj o:
- Każde pytanie i odpowiedź zapisuj od nowej linii- poprzedź je nazwiskiem osoby, z którą przeprowadzasz wywiad
- Zaplanuj i ustal kolejność pytań, układaj pytania do łatwych do coraz trudniejszych
- W pytaniach do reżysera, aktora użyj słów związanych z planem filmowym
- Wykorzystaj nowo poznane słowa a także czasowniki: wcielić się, przygotowywać, kręcić, ujmować, inspirować, obserwować, planować, odpowiadać, opowiadać, emitować itp.
- Pamiętaj o znakach interpunkcyjnych!
Co Cię zainteresowało w tym temacie? - swoją refleksję oraz wywiad umieść w Lino/Na planie filmowym TUTAJ Ważne! umieść wyraźne zdjęcie Twojego zadania - wybierz opcję size-large
Dla chętnych:
Czy nadajesz się do roli aktora: sprawdź swoją uważność, pamięć i koordynację :)
Czy nadajesz się do roli aktora: sprawdź swoją uważność, pamięć i koordynację :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz