Rozmawialiśmy o łąkach kwietnych, które stanowią dom i stołówkę dla owadów.
Czy wiesz, że pączki i płatki słonecznika, tak jak nasionka, są jadalne? W sałatce dodadzą delikatnego orzechowego smaku. Stokrotki zawierają wiele cennych składników odżywczych: witaminę C, beta-karoten, białka, cukry i sole mineralne. jeść. Płatki dzikiej róży dobrze smakują w galaretkach owocowych. Bratki to oprócz fiołków i nasturcji także jadalne kwiaty.
4. Zapisz w zeszycie OK odpowiedzi na pytania:
Czy wiesz, że pączki i płatki słonecznika, tak jak nasionka, są jadalne? W sałatce dodadzą delikatnego orzechowego smaku. Stokrotki zawierają wiele cennych składników odżywczych: witaminę C, beta-karoten, białka, cukry i sole mineralne. jeść. Płatki dzikiej róży dobrze smakują w galaretkach owocowych. Bratki to oprócz fiołków i nasturcji także jadalne kwiaty.
Jak myślisz, czy i jak rośliny mogą leczyć?
Zapisz w zeszycie OK temat: Poznaję zioła i rośliny, które wpływają na nasze zdrowie.
Cel: poznaję właściwości lecznicze ziół i herbat ziołowych
NACoBeZu:
- znam zioła, które mogę znaleźć na łące,
- wymieniam właściwości lecznicze herbatki ziołowej,
- poszukuję informacji na temat ziół,
- wiem, co można zrobić z ziół.
Zaczynamy:)
- Czy wiesz, jakiej porady udzieliła krecikowi Mądra sowa? Co to jest herbarium? Jeżeli nie, to obejrzyj film.
- Pomyśl, jakie znasz zioła i skąd? Może spotkałeś się z nimi w bajkach, książkach albo reklamach.
- Obejrzyj film pt. "Jak rośliny mogą leczyć?"
- Co to są zioła, jakie znacie zioła?
- Do czego się je wykorzystuje?
- Czy rosną w waszych ogródkach? Jakie?
- Jak roślina zamienia się w lekarstwo?
- Czy rośliny, które znacie mogą pomóc, gdy was coś boli i jesteście chorzy? I w jaki sposób?
- Jak wyglądają? Jaki mają kolor?
- Jaki mają zapach?
Przygotowanie naparu:
Wsyp do przezroczystej szklanki łyżkę suszu (pokruszone, ususzone wcześniej zioła lub zawartość torebki do zaparzania) i zalej wrzącą wodą. Przykryj talerzykiem i pozostaw na ok.15 minut. Następnie odstaw talerzyk, napar powinien być gotowy.
6. Otwórz podręcznik mat. -przyr. na str. 37, na podstawie filmu, podręcznika uzupełnij tabelę:Wsyp do przezroczystej szklanki łyżkę suszu (pokruszone, ususzone wcześniej zioła lub zawartość torebki do zaparzania) i zalej wrzącą wodą. Przykryj talerzykiem i pozostaw na ok.15 minut. Następnie odstaw talerzyk, napar powinien być gotowy.
7. Przeczytaj informacje i dowiedz się, na jakie dolegliwości pomagają zioła:
8. Dopasuj nazwę zioła do odpowiedniego miejsca na rysunku człowieka, w zależności od tego na jaką dolegliwość jest pomocne dane zioło (np. rumianek - oczy)
Szałwia lekarska Pietruszka naciowa Majeranek
Kocimiętka Oregano-lebiodka pospolita Melisa lekarska
Nagietek lekarski Lawenda Rozmaryn
Rumianek pospolity Ogórecznik lekarski Czosnek niedźwiedzi
9. MOJE HERBARIUM
Poszukaj we własnym ogrodzie lub na łące roślin zielnych, zrób im zdjęcie lub narysuj ilustrację. Wykonaj herbarium, czyli zielnik z opisem roślin, w którym zamieścisz swoje ilustracje. Możesz do tego celu wykorzystać aplikację Write Reader (dziennik Kacpra) i na jej stronach zamieścić używane w Twoim domu zioła. Postaraj się wykonać tę pracę do końca tygodnia.
Dla chętnych:
autor: J. Grabowska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz