Poniedziałek z matematyką
W piątek sprawdzaliście sami siebie, jak dobrze potraficie wykonywać obliczenia. Dziękuję za Wasze refleksje :) Dzisiejszą lekcję poświęcimy na ćwiczenia utrwalające oraz poszukiwanie liczb. Przedstawiam Wam wyniki samooceny:
Najlepiej Waszym zdaniem radzicie sobie z obliczeniami pieniężnymi:
Trudności napotkaliście przy wyszukiwaniu brakującej liczby :
4. Chcąc odgadnąć niewiadomą liczbę, musimy najpierw zastanowić się, jakiego potrzebujemy działania:Najlepiej Waszym zdaniem radzicie sobie z obliczeniami pieniężnymi:
Trudności napotkaliście przy wyszukiwaniu brakującej liczby :
Połowa tych z Was, którzy przekazali mi swoją refleksję jako najtrudniejsze zadanie także wymieniła szukanie niewiadomej.
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Jakie to mogą być liczby?
Cel: doskonalę swoje umiejętności matematyczne w sytuacji problemowej
Na Co Be Zu:
Na Co Be Zu:
- wiem, w jaki sposób szukać liczb,
- wpisuję brakującą liczbę,
- poprawnie rozwiązuję zadania matematyczne,
- wyjaśniam podany przez siebie sposób rozwiązania zadania.
Widzisz jakąś liczbę- może to być numer, cena, długość, waga, wzrost.
Liczby opisują świat i tak np. , Ziemia jest jedna, mamy rok 2020, tydzień ma 7 dni, dzień 24 godziny, godzina 60 minut itd.
- Jaką jesteś liczbą? Spróbuj określić siebie tylko za pomocą liczb, np. mam 10 lat, suma mojej daty urodzin to 28, numer buta 24, wzrost 165 itd.
- Napisz w zeszycie OK swój opis za pomocą liczb. Ile takich liczb znajdziesz? Podziel się swoim liczbowym opisem TUTAJ
- Myślę o pewnej liczbie:
- odjęłam od niej 98 i otrzymałam 202. O jakiej liczbie myślałam?
- odjęłam od niej 46 i otrzymałam 454. O jakiej liczbie myślałam?
- dodałam do niej 131 i otrzymałam 231. O jakiej liczbie myślałam?
- dodałam do niej 257 i otrzymałam 259. O jakiej liczbie myślałam?
- Jeżeli szukamy liczby, od której odjęliśmy: odjęłam od niej 98 i otrzymałam 202. wykonujemy działanie odwrotne do odejmowania, czyli 202 + 98 = 300
- Jeżeli szukamy liczby, do której dodaliśmy: dodałam do niej 131 i otrzymałam 231. wykonujemy działanie odwrotne do dodawania, czyli 231 - 131 = 100
5.Wypełniając piramidę liczbami musimy pamiętać, że:
- nad każdą para liczb znajduje się ich suma, jeżeli liczby się zwiększają
- nad każdą para liczb znajduje się ich różnica, jeżeli liczby się zmniejszają
6. Oblicz wybranym przez siebie sposobem sumy i różnice oraz zapisz słownie liczby zad. 1 i 2 str. 46 w ćwiczeniach mat. -przyr.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz