czwartek, 28 maja 2020

W muzeum

Zauważyliście bardzo ważne przesłanie sztuki, co bardzo mnie cieszy :) 
To niektóre z Waszych wypowiedzi: sztuka jest elementem dziedzictwa narodowego, bo przedstawia  ważne wydarzenia z historii, pobudza wyobraźnię, zdobywamy doświadczenie i wiedzę. Gratuluję Wam mądrych skojarzeń :)
Dzisiaj wybierzemy się do wirtualnego muzeum na spotkanie z innymi rodzajami  sztuki. 



Po co ludzie gromadzą dzieła w muzeum?

Zapisz w zeszycie OK temat: Bezcenne skarby

Cel: układam logiczną i spójną wypowiedź na temat swoich wrażeń

NaCoBeZu:
  1. wiem, jak należy zachowywać się w muzeum,
  2. wymieniam elementy bezcenne dla człowieka,
  3. piszę zdania na temat wiersza.
Zaczynamy:)
  1. Zapraszam Cię do niezwykłej podróży. Będziesz zwiedzać muzea. Zanim rozpoczniesz tą wyprawę, napisz w zeszycie OK odpowiedzi na pytania:
  • Jak należy zachowywać się  w muzeum?
  • Jaki strój zakładamy idąc do muzeum?
  • Co wolno mi robić w muzeum?
          Zasady poprawnego zachowania się w muzeum

    Wiesz, jak poprawnie zachowywać się w muzeum, to zaczynaj zwiedzanie :)



    1. Zapisz swoje wrażenia z wirtualnej wycieczki. Napisz, które ekspozycje najbardziej Cię zainteresowały, czego nowego się dowiedziałeś/ dowiedziałaś, co najbardziej utkwiło Ci w pamięci?
    2. Czy wiesz, po co są kolory? Po co mamy zmysły? Po co mamy rozum? Co znaczą słowa: Po czemu? Po niczemu. Tak pytali i odpowiadali ludzie w zeszłym stuleciu: Po czemu? dzisiaj zapytamy Po ile? Za ile?,  Po niczemu oznacza Za nic, za darmo.
    3. Poznaj wiersz polskiej poetki i autorki książek dla dzieci i młodzieży. 
    Joanna Kulmowa pracowała jako reżyser w warszawskich teatrach a później została redaktorem działu teatralnego. Napisała ponad 50 tomów wierszy a także wiele sztuk teatralnych. 


    Na wniosek dzieci otrzymała Order Uśmiechu, który odebrała w 2000 r. 
    Zmarła w 2018 r. mając 90 lat.

     4. Przeczytaj dwukrotnie głośno wiersz Joanny Kulmowej "Po niczemu" w ćwiczeniach pol. -społ. na str. 24. Zapisz w zeszycie Ok pytania z wiersza.
     5. Podkreśl w wierszu te wyrazy, które określają, co jest bezcenne dla wszystkich ludzi i co powinniśmy chronić?
     6. Pomyśl, co jest dla Ciebie bezcennym skarbem, napisz wyjaśnienia na temat fragmentów wiersza oznaczonych kolorami.

    Co z tego tematu jest dla Ciebie ważne? Co jest dla Ciebie bezcennym skarbem? - odpowiedź na to pytanie zapisz w Lino/ Piszemy TUTAJ

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dot Day 2019

    Sieci Intermetu