Wtorek z matematyką
Dzisiaj rozwiążecie zadania tekstowe, a także będziecie zapisywać liczby wielocyfrowe zgodnie z podanymi warunkami. Sprawdzimy też różnice pomiędzy metrami i kilometrami.
Które z umiejętności matematycznych wykorzystuję w życiu najczęściej?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Matematyka i nasze życieCel: wykorzystuję dane z rysunków do obliczeń
Na Co Be Zu:
- bezbłędnie wykonuję obliczenia dotyczące długości,
- odczytuję informacje z rysunku,
- wyjaśniam sposób rozwiązania zadania.
- Uzupełnij tabelę brakującymi liczbami.
- Zapoznaj się z prezentacją, zwróć szczególną uwagę na wzrost wartości liczb wykorzystywanych podczas mierzenia odległości.
- Co zauważyłeś/zauważyłaś? Odpowiedz na pytania:
- 1 cm to ....... mm
- 1 dm to ....... cm
- 1 m to ...... dm
- 1 m to ...... cm
- 1 km to .......... m
5. Obrysuj w zeszycie własną dłoń i zapisz na palcach kolejne jednostki długości:
mm, cm, dm, m, km. Zwróć uwagę na zależności:
mm, cm, dm, m, km. Zwróć uwagę na zależności:
- 1 mm * 10= 10 mm = 1 cm
- 1 cm * 10 = 10 cm = 1 dm
- 1 dm * 10 = 10 dm = 1 m
- 1 m * 10 *10 *10 = 1000 m = 1 km
- 1 km
7. Odczytaj treść zadania 1 i 2 w podręczniku mat.-przyr. na str. 53. Napisz brakujące pytania do zadań i rozwiąż je w zeszycie OK.
8. Oblicz i połącz wyniki z równaniami:
9. Zaplanuj i narysuj na kartce z bloku swoją drogę do domu ze szkoły. Umieść na niej dokładne wskazówki:
- kierunek poruszania się- kiedy skręcasz, obok czego, za czym
- jakie mijasz charakterystyczne miejsca
- oszacuj orientacyjne odległości
- pokaż rodzicom narysowany plan drogi i poproś o sprawdzenie, czy jest poprawnie wykonany
10. Swój narysowany plan oraz odpowiedź na pytanie kluczowe umieść w Lino/Miara i plan TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz