Układaliście niezwykłe zdania. Ta łamigłówka potrzebuje wyobraźni- okazało się, że sześcioro z Was świetnie sobie poradziło z tym zadaniem. Julce, Filipowi i Oliwce udało się nawet stworzyć zdanie z wszystkimi literami alfabetu. Wielkie gratulacje!
W czwartek i w piątek rozpoczęliście prace nad filmem. Czy rozpoznajecie, jakie to sceny i kto jest ich autorem? Dopisaliście dalszą część fabuły filmu, wielu rysowników wywiązało się ze swojego zadania, jednak nie wszyscy. Kacper rozpoczął już bardzo żmudne i czasochłonne prace nad tworzeniem kolejnych klatek filmu. W tej pracy pomoże mu także Łukasz. Niestety nadal brakuje kilka rekwizytów!
W czwartek i w piątek rozpoczęliście prace nad filmem. Czy rozpoznajecie, jakie to sceny i kto jest ich autorem? Dopisaliście dalszą część fabuły filmu, wielu rysowników wywiązało się ze swojego zadania, jednak nie wszyscy. Kacper rozpoczął już bardzo żmudne i czasochłonne prace nad tworzeniem kolejnych klatek filmu. W tej pracy pomoże mu także Łukasz. Niestety nadal brakuje kilka rekwizytów!
Co świadczy o dobrej współpracy w grupie?? Dlaczego praca każdej osoby jest ważna?
Zapisz w zeszycie OK temat: Bliżej sztuki - świat rzeźby
Cel: opowiadam o artystach i twórcach sztuki
NaCoBeZu:
- wyjaśniam, czym jest sztuka,
- odczytuję informacje, podaję nazwiska sławnych twórców sztuki,
- wypowiadam się na temat oglądanych rzeźb- jak wygląda, co wyraża?
- projektuję rzeźbę.
Zaczynamy :)
- Rozwiąż krzyżówkę, jej hasło podpowie Ci, czym będziemy się zajmować.
- Co to jest sztuka? Zastanów się i zapisz słowa kojarzące się ze sztuką.
- Co tworzą artyści? Obejrzyj video przedstawiające rzeźby bardzo cenionych i znanych Polaków oraz postaci znanych z literatury polskiej. Kogo rozpoznasz?
Termin „sztuki piękne” pojawił się w XVIII w. Wówczas do dziedzin sztuk pięknych zaliczano poezję, literaturę piękną, muzykę i plastykę.
Sztuki plastyczne konkretyzują się w określonych dziedzinach artystycznych. Do tradycyjnych dziedzin sztuk plastycznych zaliczamy: architekturę, rzeźbę, malarstwo, rysunek, grafikę.
4. Którzy Polacy zasłynęli na całym świecie, kim byli?
Obejrzyj video jeszcze raz i odszukaj ich postać przedstawiona w formie pomnika:
- Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Bolesław Chrobry, Józef Piłsudski, flisak, Neptun,
4. Co to takiego jest rzeźba, z czego może powstać? Opowiada o tym pani dr Anna Drońska. Po filmie odpowiedz na pytania:
- Które rzeźby podobały wam się najbardziej?
- Czy rzeźby wykonane bardzo dawno temu przypominają te współczesne?
- Z jakich materiałów były wykonane prace, które oglądaliście na filmie?
- O czym musi pamiętać artysta tworząc dzieło?
5. Uzupełnij tekst słowem "rzeźba" w odpowiedniej formie gramatycznej:
6. Poznaj najsławniejsze rzeźby na świecie:
Wenus z Milo Muzeum Luwr, Paryż
Rzeźba wykonana jest z marmuru. Ma ponad dwa metry wysokości.
Szacuje się że została wykonana około 150 lat p.n.e przez nieznanego rzeźbiarza.
posągi Moai na Wyspie Wielkanocnej
Są dziełem mieszkańców wyspy, mają ponad 1000 lat i wysokość ponad 4 m.
Popiersie Nefertiti, Muzeum Egipskie Berlin
Starożytna rzeźba przedstawiająca Wielką Małżonkę Królewską faraona Echnatona.
Popiersie to jest wykonane z wapienia i polichromowane, datowane na rok 1345 p.n.e.
7. Przyjrzyj się rzeźbom przedstawionym na ilustracjach w ćwiczeniach pol.-społ. na str. 4. Czy potrafisz zastygnąć w takiej samej pozie, jak postać przedstawiona na pomniku ? Kogo przedstawiają rzeźby, co robią te osoby?
8. Wejdź w rolę krytyka sztuki, czyli osoby, która ocenia wartość sztuki. Wyszukaj jej mocne i słabe strony, napisz swoje zdanie na temat przedstawionych rzeźb ćwiczenia pol. -społ. zad. 2 na str. 5.
9. Wykonaj rzeźbę z dostępnych materiałów. Postaraj się, aby przedstawiała mieszkańców łąki. Swoją rzeźbę umieść na podstawie imitującej łąkę- możesz ją wykonać z krepy papierowej, papieru kolorowego. Zdjęcie Twojej rzeźby zamieść w Lino/ Sztuka TUTAJ
- sznurek, bibuła, plastelina,
- patyczki do szaszłyków,
- kolorowe papiery,
- cienki drucik, taśma klejąca,
- klej, mazaki, małe kamyki
Dla chętnych:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz