wtorek, 19 maja 2020

W krainie sztuki

Układaliście niezwykłe zdania. Ta łamigłówka potrzebuje wyobraźni- okazało się, że sześcioro z Was świetnie sobie poradziło z tym zadaniem. Julce, Filipowi i Oliwce udało się nawet stworzyć zdanie z wszystkimi literami alfabetu. Wielkie gratulacje! 

W czwartek i w piątek rozpoczęliście prace nad filmem. Czy rozpoznajecie, jakie to sceny i kto jest ich autorem? Dopisaliście dalszą część fabuły filmu, wielu rysowników wywiązało się ze swojego zadania, jednak nie wszyscy. Kacper rozpoczął już bardzo żmudne i czasochłonne prace nad tworzeniem kolejnych klatek filmu. W tej pracy pomoże mu także Łukasz. Niestety nadal brakuje kilka rekwizytów! 



Co świadczy o dobrej współpracy w grupie??  Dlaczego praca każdej osoby jest ważna? 

Proszę sprawdźcie, czego nam brakuje!  Galeria        Nasz film


Zapisz w zeszycie OK temat: Bliżej sztuki - świat rzeźby

Cel: opowiadam o artystach i twórcach sztuki 

NaCoBeZu:
  1. wyjaśniam, czym jest sztuka,
  2. odczytuję informacje, podaję nazwiska sławnych twórców sztuki, 
  3. wypowiadam się na temat oglądanych rzeźb- jak wygląda, co wyraża?
  4. projektuję rzeźbę.
Zaczynamy :)
  1. Rozwiąż krzyżówkę, jej hasło podpowie Ci, czym będziemy się zajmować.
  2. Co to jest sztuka? Zastanów się i zapisz słowa kojarzące się ze sztuką. 
  3. Co tworzą artyści? Obejrzyj video przedstawiające rzeźby bardzo cenionych i znanych Polaków oraz postaci znanych z literatury polskiej. Kogo rozpoznasz?

Termin „sztuki piękne” pojawił się w XVIII w. Wówczas do dziedzin sztuk pięknych zaliczano poezję, literaturę piękną, muzykę i plastykę. 
Sztuki plastyczne konkretyzują się w określonych dziedzinach artystycznych. Do tradycyjnych dziedzin sztuk plastycznych zaliczamy: architekturę, rzeźbę, malarstwo, rysunek, grafikę. 

4. Którzy Polacy zasłynęli na całym  świecie, kim byli? 
Obejrzyj video jeszcze raz i odszukaj ich postać przedstawiona w formie pomnika: 
  • Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Bolesław Chrobry, Józef Piłsudski, flisak, Neptun, 
4. Co to takiego jest rzeźba, z czego może powstać?  Opowiada o tym pani dr Anna Drońska. Po filmie odpowiedz na pytania:
  • Które rzeźby podobały wam się najbardziej?
  • Czy rzeźby wykonane bardzo dawno temu przypominają te współczesne?
  • Z jakich materiałów były wykonane prace, które oglądaliście na filmie?
  • O czym musi pamiętać artysta tworząc dzieło?



5. Uzupełnij tekst słowem "rzeźba" w odpowiedniej formie gramatycznej:


6. Poznaj  najsławniejsze rzeźby na świecie:


Wenus z Milo Muzeum Luwr, Paryż
Rzeźba wykonana jest z marmuru. Ma ponad dwa metry wysokości. 
Szacuje się że została wykonana około 150 lat p.n.e przez nieznanego rzeźbiarza.


posągi Moai na Wyspie Wielkanocnej
Są dziełem mieszkańców wyspy, mają ponad 1000 lat i wysokość ponad 4 m.


Popiersie Nefertiti, Muzeum Egipskie Berlin
Starożytna rzeźba przedstawiająca Wielką Małżonkę Królewską faraona Echnatona. 
Popiersie to jest wykonane z wapienia i polichromowane, datowane na rok 1345 p.n.e.

7. Przyjrzyj się rzeźbom przedstawionym na ilustracjach w ćwiczeniach pol.-społ. na str. 4. Czy potrafisz zastygnąć w takiej samej pozie, jak postać przedstawiona na pomniku ? Kogo przedstawiają rzeźby, co robią te osoby?
8. Wejdź w rolę krytyka sztuki, czyli osoby, która ocenia wartość sztuki. Wyszukaj jej mocne i słabe strony, napisz swoje zdanie na temat przedstawionych rzeźb ćwiczenia pol. -społ. zad. 2 na str. 5.

9. Wykonaj rzeźbę z dostępnych materiałów. Postaraj się, aby przedstawiała mieszkańców łąki. Swoją rzeźbę umieść na podstawie imitującej łąkę- możesz ją wykonać z krepy papierowej, papieru kolorowego.  Zdjęcie Twojej rzeźby zamieść w Lino/ Sztuka TUTAJ

  • sznurek, bibuła, plastelina, 
  • patyczki do szaszłyków, 
  • kolorowe papiery, 
  • cienki drucik, taśma klejąca, 
  • klej, mazaki, małe kamyki

Dla chętnych:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu