czwartek, 14 maja 2020

Scena-akcja

Temat filmu Was zaciekawił i zaskoczył. Kilku z Was chętnie spróbowałoby swoich sił w filmie. Bardzo pomysłowo opracowaliście notatkę na temat twórców filmu a także rodzajów planów filmowych. Wasze notatki są przejrzyste i nieszablonowe. Brawo :)
Dzisiaj proponuję Wam rozpoczęcie pracy nad filmem, który wymyślicie sami.

By Mattbr - Clapperboard on Flickr, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5440264


Zapisz w zeszycie OK temat: Kręcimy filmy 

Cel: doskonalę swoje umiejętności językowe 
NaCoBeZu:
  1. nazywam i opisuję osobę pracującą przy produkcji filmu,
  2. układam kadr filmu- tworzę część filmowej opowieści,
  3. wykonuję rekwizyty do przedstawienia filmu,
  4. współpracuję w grupie.
Zaczynamy:)

Klaps – urządzenie wykorzystywane przy kręceniu filmu, umożliwiające identyfikację kolejnych ujęć filmu. Zapisane są na nim różne dane techniczne filmu, między innymi: nazwa filmu, data, numer sceny i numer tonu dźwięku. Urządzenie składa się z 2 części – tablicy i deseczki, i jest tradycyjnie koloru czarno-białego. Przed rozpoczęciem każdego dubla członek ekipy filmowej zwany klapserem ustawia klaps w kadrze, mówi głośno i wyraźnie np. „Nigdy w życiu, scena trzecia, dubel dwudziesty czwarty”, po czym uderza górną częścią klapsa o dolną.
Twoim zadaniem będzie utworzenie tekstu- fabuły filmu, a następnie ilustracji przedstawiających aktorów i tła akcji .

  1. Kim są te osoby? - podpisz ludzi pracujących przy produkcji filmu, zad. 1 w ćwiczeniach pol.- społ. str. 76. 
  2. Ułóż kadry filmu we właściwej kolejności i je opisz wykorzystując podane słownictwo  zad. 2. 
Te ćwiczenia przygotowywały nas do pracy zespołowej nad filmem animowanym:
  • Każdy zrobi coś innego.
  • Kilka osób narysuje postaci, 
  • Inni wykonają tło do określonych scen,
  • Potrzebne będą osoby, które stworzą własną muzykę, 
  • Kacper napisał, że chciałby być montażystą SUPER! Będzie potrzebował kolegi, który pomoże mu animować poszczególne sceny. 
Zanim wykonamy te prace musicie napisać wspólnie fabułę Waszego filmu oraz dopisać się do któregoś zadania. Tak powstanie nasz własny film animowany, podobny do tego, który tworzyliście z uczniami innych szkół z okazji Dnia Języka Ojczystego. 

3. Ułóż i napisz kolejną część akcji filmu oraz dopisz się do zadania, które chcesz wykonać TUTAJ
4. Jak wykonać kamerę? - poszukaj inspiracji do jutrzejszego zadania. 

Dla chętnych:
Tak stworzyli własny film Wasi partnerzy z Ortograficznej wyprawy ze Słupska:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu