czwartek, 14 maja 2020

Pomysłowy matematyk

Pokazaliście, że matematyka jest w Waszym życiu stale obecna. Potraficie dobrze liczyć coraz większe liczby, świetnie radzicie sobie z układaniem zadań tekstowych. 
Wspaniale rozwiązaliście wczorajsze zadania! Bardzo mnie cieszą Wasze osiągnięcia. :) Wszystkim serdecznie gratuluję!
Podziękujcie też Waszym rodzicom za troskę, wsparcie i cierpliwe tłumaczenie niezrozumiałych dla Was treści.


Za bezbłędne rozwiązanie zadań można było otrzymać 20 punktów, sprawdźcie ilu z Was idealnie wyliczyło wszystkie zadania. Wykres przedstawia liczbę osób, które uzyskały kolejno  15 pkt., 16 pkt., 18 pkt., 19 pkt, i 20 pkt.




Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Liczenie nie jest trudne

Cel: doskonalę liczenie

Na Co Be Zu:
  1. rozwiązuję zadania tekstowe,
  2. bezbłędnie liczę,
  3. wykonuję zadania zgodnie z poleceniem.
Zaczynamy :)

  1. O tyle więcej, o tyle mniej: rozwiąż zadania 1,2 i 3 ze str. 48 w ćwiczeniach mat.-przyr.
  2. Zakręć kołem i sprawdź, czy wylosowana liczba spełnia warunek: Ile razy musiałeś/ musiałaś zakręcić kołem?









3. Uzupełnij tekst zadania 1 na str. 49 w ćw. mat.-przyr. liczbami w taki sposób, aby po wpisaniu liczb w okienka zadanie było prawdziwe. Rozwiąż zadania. 
4. Przeczytaj tekst zadania 2 i narysuj do niego rysunek pomocniczy. Zwróć uwagę na podpowiedź -ilustracja przecinania deski. Co zauważyłeś? Co zauważyłaś?  Ile kawałków deski otrzymasz, rozcinając ja jeden raz, trzy razy?
Rozwiąż zadanie. 


5. Rozwiąż zadanie 3 na str.49.
6. Wyniki obliczeń zadań tekstowych oraz refleksję umieść w lino/ Biznes  TUTAJ
  • Co Ci się udało? 
  • Czego nie potrafisz zrobić? 
  • Do czego przydadzą Ci się umiejętności rozwiązania takich łamigłówek?  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu