Środa z matematyką
Stworzyliście bardzo ciekawe zadania tekstowe dotyczące oszczędzania lub rozmieniania pieniążków. Dzisiaj rozwiążecie zadania kolegów i koleżanek oraz pokażecie własne obliczenia.
W jaki sposób możemy wykorzystać w życiu swoje umiejętności matematyczne?
Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Jak być przedsiębiorczym?
Cel: wykorzystuję swoje umiejętności matematyczne w sytuacji problemowej
Na Co Be Zu:
Na Co Be Zu:
- poprawnie mnożę i dzielę dziesiątki,
- rozwiązuję zadania matematyczne,
- rozmieniam złotówki na grosze.
- Napisz odpowiedź na pytanie kluczowe do zeszytu OK.
- Ile to jest? Zastąp dodawanie za pomocą mnożenia i wykonaj obliczenia: zad. 1 i 2 ćwiczenia mat. -przyr. str. 40.
- Odpowiedz na pytania:
- Ile jest jednogroszówek w 1 złotówce?
- Ile jest dwugroszówek w 1 złotówce?
- Ile jest dziesięciogroszówek w 1 złotówce?
- Ile jest dziesięciogroszówek w 2 zł?
- Ile jest pięćdziesięciogroszówek w 7 zł?
- Ile jest dwudziestogroszówek w 5 zł?
4. Bilet do kina kosztuje 13 zł. Oblicz w zeszycie OK, ile dni będziesz musiał/ musiała oszczędzać, jeżeli codziennie do skarbonki wrzucisz:
- 50 gr
- 20 gr
5. Wybierz 5 wczorajszych zadań Twoich kolegów, które rozwiążesz sam. Napisz, które zadanie Twoim zdaniem jest najciekawsze. Obliczenia (równanie, wynik, odpowiedź) zapisz w zeszycie OK, a następnie umieść pod wybranym zadaniem w Lino/ Biznes TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz