środa, 6 maja 2020

Giełda pomysłów

Środa z matematyką

Stworzyliście bardzo ciekawe zadania tekstowe dotyczące oszczędzania lub rozmieniania pieniążków. Dzisiaj rozwiążecie zadania kolegów i koleżanek oraz pokażecie własne obliczenia. 





W jaki sposób możemy wykorzystać w życiu swoje umiejętności matematyczne?


Zapisz w zeszycie OK temat lekcji: Jak być przedsiębiorczym?

Cel: wykorzystuję swoje umiejętności matematyczne w sytuacji problemowej

Na Co Be Zu:

  1. poprawnie mnożę i dzielę dziesiątki,
  2. rozwiązuję zadania matematyczne,
  3. rozmieniam złotówki na grosze.
Zaczynamy:)


  1. Napisz odpowiedź na pytanie kluczowe do zeszytu OK.
  2. Ile to jest? Zastąp dodawanie za pomocą mnożenia i wykonaj obliczenia: zad. 1 i 2 ćwiczenia mat. -przyr. str. 40.
  3. Odpowiedz na pytania: 
  • Ile jest jednogroszówek w 1 złotówce? 
  • Ile jest dwugroszówek w 1 złotówce?
  • Ile jest dziesięciogroszówek w 1 złotówce?
  • Ile jest dziesięciogroszówek w 2 zł? 
  • Ile jest pięćdziesięciogroszówek w 7 zł? 
  • Ile jest dwudziestogroszówek w 5 zł? 
 4. Bilet do kina kosztuje 13 zł. Oblicz w zeszycie OK, ile dni będziesz musiał/ musiała oszczędzać, jeżeli codziennie do skarbonki wrzucisz:
  • 50 gr
  • 20 gr
 5. Wybierz 5 wczorajszych zadań Twoich kolegów, które rozwiążesz sam. Napisz, które zadanie Twoim zdaniem jest najciekawsze. Obliczenia (równanie, wynik, odpowiedź) zapisz w zeszycie OK, a następnie umieść pod wybranym zadaniem w Lino/ Biznes TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dot Day 2019

Sieci Intermetu